Wrocław 1998, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 164 str., oprawa miękka
Książka Wybrane zagadnienia uczenia się i nauczania techniki sportowej jest wprowadzeniem w obszerną tematykę uczenia się i nauczania czynności ruchowych - Znaczna część podręcznika dotyczy procesu uczenia się i służy pogłębianiu wiedzy o tym procesie - Uczenie się czynności ruchowych zostało opracowane na podstawie tzw etapowej teorii uczenia się Galperina - Nauczanie zaś jest rozpatrywane w kontekście komunikacji dydaktycznej nauczyciela z uczniem - Ostatni rozdział zawiera wybrane metody nauczania, traktowane jako sposoby rozwiązywania zadań o różnej skali trudności.
Spis treści
WPROWADZENIEI. UCZENIE SIĘ I NAUCZANIE
1. Pojęcia podstawowe
2. Uczenie się czynności ruchowych
3. Nauczanie jako stymulacja procesu uczenia się i jako system komunikacji dydaktycznej
4. Technika sportowa jako przedmiot nauczania-uczenia się
4.1. Technika sportowa jako cel instrumentalny
4.2. Kryteria techniki sportowej i ich skutki dydaktyczne
4.3. Hierarchiczność strukturalna i funkcjonalna techniki sportowej oraz jej konsekwencje pedagogiczne
4.4. Cele instrumentalne i ogólne techniki sportowej
II. MOŻLIWOŚCI MOTORYCZNEGO UCZENIA SIĘ CZŁOWIEKA
1. Ruchliwość
2. Dwie główne grupy cech motoryczności ludzkiej
3. Uzdolnienia ruchowe
4. Pamięć motoryczna
III. WARUNKI WSTĘPNE SPRAWNEGO UCZENIA SIĘ
1. Motywacje, motywy, motywowanie
2. Emocje
3. Nastawienie
IV. PROCES UCZENIA SIĘ CZYNNOŚCI SPORTOWYCH
1. Wyjaśnienie orientacyjnej podstawy czynności (etap I)
2. Czynność sportowa jako zmaterializowane działanie
na poziomie wyobrażenia ruchów i czynności (etap II)
3. Czynność sportowa na poziomie realnej czynności i wykonania (etap III)
4. Czynność sportowa na poziomie umiejętności (etap IV)
5. Czynność sportowa na etapie planowanej strategii (etap V)
V. WYOBRAŻENIA RUCHOWE - ANTYCYPACJA PLANU I PROGRAMU DZIAŁANIA
1. Wyobrażenia motoryczne - ideomotoryka
2. Umysłowy plan i program działania
3. Przekaz informacji słownej
4. Przekaz informacji wzrokowej
5. Przekaz informacji czuciowej
6. Słowo — obraz - działanie praktyczne
VI. UCZENIE SIĘ JAKO ELIMINACJA BŁĘDÓW
1. Błąd w technice sportowej
2. Gradacja błędów techniki sportowej
3. Skutki pedagogiczne przyjętej gradacji błędów
4. Zapobieganie błędom
5. Błędy w rytmie ruchów
VII. WYBRANE METODY NAUCZANIA TECHNIKI SPORTOWEJ
1. O metodach nauczania
2.Wielostronna metoda nauczania
3. Nauczanie programowane
4. Metody całości i części
4.1. Nauczanie całości
4.2. Nauczanie częściami
4.3. Nauczanie metodą całosciowo-częściową
5. Metoda problemowa
6. Uczenie się przez próby i błędy
7. Nauczanie prewencyjne
8. Metoda kontrastów
9. Techniczne urządzenia trenujące
PIŚMIENNICTWO
Książka
-
ISBN:
838738920X
-
Autor:
Bogdan Czabański
Inne tytuły z tej serii:
Technologia i sport
42,40
PLN
Przepisy obowiązujące w dyscyplinach sportu inwalidów
14,30
PLN
16,50 PLN
Oszczędzasz 2.20 PLN
Fizjologia sportu Krótkie wykłady
46,50
PLN
Wybrane czynniki umiędzynaradawiania kadr organizacji sportowych
17,90
PLN
28,60 PLN
Oszczędzasz 10.70 PLN
Żywienie w sporcie /PZWL
101,30
PLN
Słownik sportowy niemiecko-polski
73,20
PLN
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...
Antropomotoryka W. Osiński
34,00
PLN
Przewodnik do ćwiczeń z piłki ręcznej
23,90
PLN
Snowboard Śladami instruktora
26,90
PLN
Fizjologia sportu Krótkie wykłady
46,50
PLN
Biochemia Krótkie wykłady
76,70
PLN