Model: 199
Waga produktu: 0.400 kg
Realizacja zamówienia: 48 godzin
Wysyłka od: 5.99 PLN
Wydawca: AWF Katowice


Katowice 2007. Wyd. 1, objętość 217 str., oprawa miękka

Praca badawcza - głównym celem tych badań jest wykorzystanie analizy ścieżkowej, jako narzędzia optymalnego wyboru do modelu matematycznego zmiennych objaśniających, które wniosą największy za informacji o poziomie sportowym tenisistów na różnych etapach szkolenia a tym samym umożliwią sformułowanie najbardziej wiarygodnych prognoz rozwoju sportowego badanych obiektów.

Rozwiązanie tego problemu uprości proces doboru młodzieży do szkolenia w tenisie oraz może ułatwić diagnostykę stanu wytrenowania tenisistów na różnych etapach procesu treningowego, jak również określić możliwości ich rozwoju w przyszłości. Pomoże równiż zweryfikować zależności między poszczególnymi zmiennymi modelu treningu tenisistów, decydujacych o powodzeniu w tenisie.


Spis treści

1. Naukowe podstawy selekcji sportowej w tenisie

1.1. Struktura badanych cech, problem doboru zmiennych

1.2.Kontrola współzmienności

1.2.1. Tabele wielodzielcze jako forma kontroli

1.2.2. Korelacja cząstkowa jako forma kontroli

1.2.3. Regresja wielokrotna jako metoda kontroli

1.3. Analiza wielowymiarowa

1.4. Modele przyczynowe i analiza zmiennych

2. Ujęcie systemowe treningu sportowego

3. Czynniki warunkujące rozwój młodych tenisistów

3.1. Wiodące cechy tenisistów

3.1.1. Psychomotoryczne oraz somatyczne uwarunkowania osiągnięć sportowych tenisistów

3.1.2. Rola temperamentu i cech osobowości zawodników, jako predykatorów osiągnięć sportowych

4. Problem badawczy w świetle piśmiennictwa

4.1. Stan badań nad uwarunkowaniami efektów sportowych tenisistów

4.1.1. Zasób informacji jako podstawowe kryterium prognostyczności narzędzi oceny poziomu sportowego rozwoju

4.2. Problem badawczy

4.3.Cele pracy

4.4. Pytania badawcze

4.5. Hipotezy badawcze

5. Materiał, metody i narzędzia badań

5.1.Materiał badań

5.2.Metody i techniki badawcze

5.3. Opis zastosowanych technik badawczych oraz narzędzi pomiarowych

5.4. Narzędzia analizy statystycznej

5.4.1. Agregatowy wskaźnik rozwoju zawodniczego

6. Wyniki badań

6.1. Analiza wyników badań

6.2. Identyfikacja zależności między zmiennymi 16-letnich tenisistów przy zastosowaniu analizy ścieżkowej

6.3. Zastosowanie analizy dyskryminacyjnej i drzew klasyfikacyjnych do prognozowania poziomu rozwoju 14-letnich tenisistów

6.4. Analiza ścieżkowa zmiennych 14-letnich tenisistów

6.4.1. Identyfikacja warstwy wpływu bezpośredniego

6.5. Warstwowa analiza ścieżkowa

6.6. Podsumowanie i wnioski

7. Podstawy treningu sportowego

7.1. Struktura wieloletniego planu szkolenia

7.1.1. Założenia metodyczne w zakresie planowania treningu sportowego w tenisie

7.1.1.1. Etap treningu podstawowego

7.1.1.2. Etap treningu ukierunkowanego

7.1.1.3. Etap specjalistyczny

7.2. Priorytety treningu techniczno-taktycznego w poszczególnych etapach kariery w tenisie

7.2.1. Makrocykle (plany roczne)

7.2.2. Mezocykle

7.2.3. Mikrocykle

7.3. Przykładowe ramowe plany roczne w poszczególnych kategoriach wiekowych w tenisie

7.3.1. Kategoria skrzatów - 12 lat

7.3.2. Kategoria młodzików - 13 lat

7.3.3. Kategoria młodzików - 14 lat



Piśmiennictwo

Książka

  • ISBN: 

    978-83-60841-07-5

  • Autor: 

    Igor Ryguła,Barbara Olsza,Wojciech Olsza

Inne tytuły z tej serii:
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...