Model: 152
Waga produktu: 0.400 kg
Realizacja zamówienia: 48 godzin
Wysyłka od: 5.99 PLN
Wydawca: COS


Warszawa 2007, Wyd. 1, format 170 x 230, objętość 233 str., oprawa miękka

 Lekkoatletyka jest powszechnie znaną i lubianą dyscypliną sportu. Książka, którą autorzy przygotowali w celu zapoznania czytelnika z jej podstawami, powinna znaleźć szersze grono zainteresowanych, liczymy, że oprócz studentów kierunków wychowania fizycznego, uczestników specjalizacji lekkoatletycznych, uczestników kursów instruktorskich i trenerskich, studentów trenerskich studiów podyplomowych, chętnie sięgną po nią nauczyciele wychowania fizycznego, instruktorzy i trenerzy lekkoatletyki, ale może również lekarze, działacze, organizatorzy imprez lekkoatletycznych, sędziowie, dziennikarze, kibice i wielbiciele lekkoatletyki. Znajdą tu bowiem podstawowe informacje dotyczące tej dyscypliny sportu.

W polskim piśmiennictwie ukazało się w ostatnich latach wiele nowych pozycji omawiających lekkoatletykę jako zjawisko sportowe. Nasza propozycja pozwala spojrzeć na nią szerzej niż tylko w wymiarze sportu wyczynowego i w tym upatrujemy naszą możliwość wypełnienia luki na rynku wydawniczym. Książka ta ma zainteresować lekkoatletyką potencjalnego czytelnika, zainspirować go do jej uprawiania rozpowszechniając lekkoatletyczne formy ruchowe, a także być pomocną w prowadzeniu zajęć wychowania fizycznego w szkole oraz na etapie wstępnego szkolenia sportowego.

Dobór treści i przedstawienie zebranego materiału ma na celu uświadomienie czytelnikowi, że uprawianie lekkoatletyki może być jedną z życiowych przyjemności. Można ją uprawiać dla własnej przyjemności, przeżywać chwile radości wynikające z czynnego udziału w imprezach sportowych, spełniać się w roli kibica, spędzać aktywnie czas wolny z rodziną w naturalnym środowisku, emocjonować się wymiernymi postępami własnych dzieci w zakresie sprawności fizycznej.

W sposób przejrzysty, a zarazem profesjonalny starano się zebrać informacje, które powinny również zadowolić kompetentnych odbiorców. Duży nacisk położono na poznanie struktury ruchu w poszczególnych konkurencjach lekkoatletycznych, opisując je, o ile było to konieczne, w oparciu o prawa fizyki. Zrozumienie charakteru i struktury ruchu ćwiczeń lekkoatletycznych powinno zainspirować zarówno prowadzących zajęcia, jak i ćwiczących do tworzenia właściwych nawyków lekkoatletycznych. Na tym oparto modyfikację metodyk nauczania technik konkurencji lekkoatletycznych (szczególnie rzutów) i prowadzenia zajęć z lekkoatletyki.

Wiadomości z zakresu historii konkurencji lekkoatletycznych prezentowane są w pracy na poziomie elementarnym. Niemniej uważamy ich umieszczenie za stosowne ze względu na potencjalny krąg odbiorców. Niewątpliwie dla miłośników historii będą to informacje niewystarczające i tych zachęcamy do sięgnięcia po pozycje specjalistyczne.

W systemie współzawodnictwa opisano stan aktualny i jednocześnie wyeksponowano problemy rywalizacji na poziomie krajowym i międzynarodowym. Omówiono na poziomie podstawowym przepisy rozgrywania zawodów lekkoatletycznych z myślą także o widzu oglądającym imprezę sportową.

Sprawy szkolenia z pełną świadomością ograniczono do poziomu podstawowego i naboru, zwracając szczególną uwagę na specyfikę zajęć w grupach początkowego szkolenia.

Planowanie procesu treningowego przedstawiono jako podstawowe zasady projektowania cykli treningowych.

W zakończeniu pracy - obok literatury przedmiotu (Piśmiennictwo) - zamieszczono dwa uzupełniające rozdziały. Jeden zawiera objaśnienia podstawowych terminów z zakresu teorii treningu sportowego. Drugi z kolei stanowi zestawienie medalistów największych imprez sportowych, jakimi są igrzyska olimpijskie oraz mistrzostwa świata.

 


Spis treści

Wprowadzenie
1. Lekkoatletyka jako dyscyplina sportu
1.1. Lekkoatletyczne konkurencje biegowe
1.1.1. Biegi krótkie i biegi przez płotki
1.1.2. Biegi średnie i długie
1.1.3. Biegi sztafetowe
1.1.4. Wybrane zagadnienia z fizyki dotyczące biegów
1.2. Lekkoatletyczne konkurencje techniczne
1.2.1. Skoki lekkoatletyczne
1.2.2. Skoki poziome (długie)
1.2.3. Skoki pionowe (wysokie)
1.2.4. Rzuty lekkoatletyczne
1.2.5. Wybrane zagadnienia z fizyki dotyczące skoków i rzutów
2. Nauczanie konkurencji lekkoatletycznych
2.1. Technika i metodyka nauczania konkurencji biegowych
2.1.1. Technika biegu
2.1.2. Metodyka nauczania biegów
2.2. Technika i metodyka nauczania skoków
2.2.1. Technika skoków poziomych (długich)
2.2.2. Metodyka nauczania skoków poziomych (długich)
2.2.3. Technika skoków pionowych (wysokich)
2.2.4. Metodyka nauczania skoków pionowych (wysokich)
2.3. Technika i metodyka nauczania rzutów
2.3.1. Pchnięcie kulą
2.3.2. Rzut oszczepem
2.3.3. Rzut piłeczką palantową
2.3.4. Rzut dyskiem
2.3.5. Rzut młotem
3. Naturalne formy ruchu w lekkoatletyce
4. Formy realizacji zajęć z lekkoatletyki
4.1. Tok lekcji lekkoatletycznej - forma ścisła
4.2. Przykłady konspektów lekcji lekkoatletycznych
4.2.1. Lekcja lekkoatletyczna z akcentem na kształtowanie zdolności motorycznych
4.2.2. Lekcja lekkoatletyczna z akcentem na kształtowanie umiejętności technicznych
4.2.3. Lekcja lekkoatletyczna z wykorzystaniem ćwiczeń z innych dyscyplin sportowych
5. Zagdanienia naboru i szkolenia oraz współzawodnictwa młodzieży w lekkoatletyce
6. Wstępny etap szkolenia lekkoatletów - projektowanie cykli treningowych
6.1. Analiza wymagań współzawodnictwa
6.2. Charakterystyka wyjściowa zawodnika
6.3. Wyznaczanie zamierzeń i celów
6.4. Projektowanie struktur czasowych
6.5. Projektowanie obciążeń treningowych na etapie wstępnym
6.6. Organizacja zajęć
6.7. Kontrola treningu
7. Organizacja imprez lekkoatletycznych
8. Wybrane terminy z teorii treningu sportowego
9. Medaliści igrzysk olimpijskich i mistrzostw świata
Piśmiennictwo

Książka

  • ISBN: 

    83-60052-09-3

  • Autor: 

    Juliusz Migasiewicz,Jacek Stodółka

Inne tytuły z tej serii:
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...