Warszawa 2007, wydanie 2, format 165 x 235, objętość 468 str., oprawa miękka
Autorka książki jest cenioną fizjoterapeutką, mającą wieloletnie, ogromne doświadczenie w usprawnianiu osób z porażeniem mózgowym i zaburzeniami ruchu. Zdobytą wiedzę przekazuje w przystępny sposób, pozbawiony zbędnych rozważań teoretycznych. Treść poszczególnych rozdziałów stanowi profesjonalne, rzetelne omówienie mechanizmów rozwoju ruchowego dziecka, ich zaburzeń, sposobów leczenia oraz planowania metod terapeutycznych. W obecnym, znacznie zmienionym wydaniu autorka kontynuuje wypracowywanie zasad nauczania rozwoju czynności motorycznych. Duży nacisk kładzie na procedury usprawniające zwykłe czynności codzienne, które mogą poprawić jakość życia. Przedstawia usprawniające sposoby czynnego wypoczynku. Ustosunkowuje się także do alternatywnych i uzupełniających metod leczenia. W tym wydaniu dodano nowy rozdział poświęcony problemom starszych pacjentów z porażeniem mózgowym. Jest to kompendium wiedzy niezbędnej zarówno fizjoterapeutom, lekarzom zajmującym się tą problematyką, jak i rodzicom dzieci niepełnosprawnych, biorącym czynny udział w procesie rehabilitacji.
Spis treści
Rozdział 1Obraz kliniczny a leczenie i postępowanie
Rozdział 2
Różne podejścia terapeutyczne
Rozdział 3
Synteza modeli terapeutycznych
Rozdział 4
Nauka czynności motorycznych
Rozdział 5
Podejście do wspólnej nauki
Rozdział 6
Starsi pacjenci z porażeniem mózgowym
Rozdział 7
Ocena usprawniania codziennych czynności
Rozdział 8
Procedury lecznicze i postępowanie
Rozdział 9
Czynności ruchowe w życiu codziennym dziecka
Rozdział 10
Problemy deformacji
Rozdział 11
Terapia grupowa
Dodatek 1
Stopnie rozwoju
Dodatek 2
Wyposażenie
Piśmiennictwo
Skorowidz
Książka
-
ISBN:
978-83-200-3422-6
-
Autor:
Sophie Levitt