Warszawa 2001, wydanie 3, Format 165 x 235, objętość 492 str., oprawa twarda
Jest to znakomita publikacja, która obejmuje całokształt zagadnień dotyczących mózgowego porażenia dziecięcego. Ogromną zasługą autorów, specjalistów z różnych dziedzin - neurologów, kinezyterapeutów, psychologów oraz rehabilitantów - jest wszechstronne omówienie problemów kliniczno-diagnostycznych, leczenia farmakologicznego, zagadnień psychologiczno-pedagogicznych oraz usprawniania dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym. Olbrzymia wiedza i doświadczenie autorów sprawiają, iż książka jest niezbędna dla lekarzy pediatrów, neurologów, socjologów, pedagogów, logopedów oraz studentów.
Spis treści
Część I. Problemy kliniczno-diagnostyczneDefinicja, obraz kliniczny, podział
Wady rozwojowe oraz uszkodzenia ośrodkowego ukłądu nerwowego powstałe w życiu płodowym i w okresie okołoporodowym oraz noworodkowym
Zmiany anatomopatologiczne
Okres noworodkowy dziecka w ocenie neurologiczno-pediatrycznej
Rozpoznawanie wczesne
Metody oceny rozwoju psychoruchowego
Wybrane problemy psychiatryczne u dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym
Dziecko ryzyka
"Zespół encefalopatii" u dzieci
Problemy diagnostyczne
Część II. Leczenie
Kinezyterapia
Wczesna stymulacja rozwoju mowy u dzieci w pierwszym roku życia
Wpływ zaburzeń mowy na kształtowanie się osobowości dziecka
Rehabilitacja logopedyczna
Przykurcze i zniekształcenia oraz ich leczenie
Leczenie farmakologiczne
Część III. Problemy psychologiczno-pedagogiczne
Kierunki i metody oddziaływania psychologiczno-pedagogicznego wspomagającego rozwój psychiczny
Z badań nad zaburzeniami rozpoznawania schematu ciała u dzieci z mózgowym porażeniem
O niektórych metodach usprawniania psychoruchowego za pomocą muzyki
Rola rodziny w procesie leczenia dziecka
Skorowidz
Książka
-
ISBN:
83-200-2565-6
-
Autor:
Roman Michałowicz