-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Harmonia
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Niniejsza publikacja dotyczy zagadnienia integracji sensorycznej (SI) i jest przeznaczona dla terapeutów, nauczycieli i rodziców dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD – Autism Spectrum Disorder) i z innymi całościowymi zaburzeniami rozwoju (PDD – Pervasive Developmental Disorders). Autorki – terapeutki zajęciowe z wieloletnim stażem – tłumaczą zawiłości teorii SI i funkcjonowania układów sensorycznych oraz prezentują zalety terapii zajęciowej. Książka ma także wymiar praktyczny – przedstawiono w niej technikę masażu Wilbarger i zasady konstruowania diety sensorycznej oraz scharakteryzowano sprawdzone strategie radzenia sobie z dysfunkcjami SI. Yack, Aquilla i Sutton skonstruowały także listy kontrolne ułatwiające diagnozę trudności dzieci z ASD i PDD, a w ostatnim rozdziale opisały, jak samodzielnie wykonać przydatne w terapii SI akcesoria i sprzęty.
Spis treści
List do czytelnikaPodziękowania
O autorkach
Witaj!
Spektrum zaburzeń autyzmu
Historia spektrum zaburzeń autyzmu oraz integracji sensorycznej
Co zawiera ta książka?
Rozdział 1. Czym jest terapia zajęciowa?
Terapia zajęciowa a dzieci z ASD
Rola terapeutów zajęciowych
Rozdział 2. Czym jest integracja sensoryczna?
W jaki sposób rozwinęła się teoria integracji sensorycznej?
W jaki sposób przebiega proces integracji sensorycznej?
Jakie są efekty prawidłowej integracji sensorycznej?
Czym jest dysfunkcja integracji sensorycznej?
Jak teoria integracji sensorycznej może pomóc dzieciom z ASD?
W czym integracja sensoryczna nie może pomóc?
Badania
Rozdział 3. Układy sensoryczne
Układ dotykowy
Układ przedsionkowy
Układ proprioceptywny (czucia głębokiego)
Rozdział 4. Rozpoznawanie problemów z integracją sensoryczną
Badanie integracji sensorycznej
Rozpoznawanie problemów związanych z umiejętnością samoobsługi
Lista kontrolna — samoobsługa
Ogólne spostrzeżenia
Lista kontrolna - ubieranie
Lista kontrolna - jedzenie
Lista kontrolna - szkoła (praca)
Lista kontrolna - zabawa
Lista kontrolna — umiejętności społeczne
Rozdział 5. Strategie radzenia sobie z trudnymi zachowaniami
Technika masażu Wilbarger zmniejszająca obronność sensoryczną
Dieta sensoryczna
Ogólne techniki uspokajające, organizujące i pobudzające
Strategie radzenia sobie z konkretnymi zachowaniami problemowymi Technika relaksacyjna dla dzieci
Rozdział 6. Samoobsługa i pielęgnacja
Sen
Ubieranie
Pielęgnacja
Mycie
Uczenie dziecka korzystania z nocnika
Mycie zębów
Czesanie włosów
Obcinanie włosów
Jedzenie
Zabawa
Rozdział 7. Jak dostosować otoczenie w domu, szkole i przedszkolu
Dostosowanie środowiska domowego
Dostosowanie środowiska w szkole i w przedszkolu
Komunikacja między domem a szkolą
Zachowanie spokoju w klasie
Rozdział 8. Aktywności sugerowane w diecie sensorycznej
Aktywności dotykowe
Aktywności przedsionkowe
Aktywności proprioceptywne
Aktywności oralno-motoryczne
Aktywności związane z małą motoryką
Aktywności związane z dużą motoryką
Żywiołowe zabawy
Naśladowanie w śmieszny sposób poruszania się zwierząt
Zabawy dużą piłką .
Platforma na kółkach
Rozdział 9. Akcesoria i przydatne informacje
Zrób to sam — propozycje akcesoriów
Przydatne informacje
Dystrybutorzy
Książki
Strony internetowe
Bibliografia
Książka
-
ISBN:
978-83-7744-058-2
-
Autor:
Ellen Yack Paula Aquilla Shirley Sutton
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2013
-
Format:
210 x 290 mm
-
Liczba stron:
180
-
Oprawa:
Miękka