X
-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Uniwersytet Rzeszowski
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
W strukturze pracy jedynie rozdział pierwszy ma wyłącznie charak-ter teoretyczny, pozostałe są prezentacją przeprowadzonych badań.
Każdy z nich rozpoczyna się od syntezy teoretycznej w celu wprowadzenia w eks-plorowaną problematykę i kończy się podsumowaniem opartym na zesta-wieniu i konfrontacji
uzyskanych wyników z innymi zawartymi w literatu-rze przedmiotu. Rozdział pierwszy stanowi wprowadzenie w istotę niepełnosprawności intelektualnej.
Ukazano jej ewolucję, zdefiniowano samo pojęcie, zaprezen-towano klasyfikacje, szczególnie na podstawie DSM-5 (Diagnostic and Statistical...).
Omówiono nie mniej ważne systemy pomocy i wspieranie osób z niepełnosprawnością intelektualną oraz ich środowiska bytowania,
czyli: środowisko rodzinne, domów pomocy społecznej i warsztatów terapii zaję-ciowej.
W rozdziale drugim syntetycznie przedstawiono koncepcję badań wła-snych. Zawiera on również wykaz zastosowanych narzędzi badawczych oraz charakterystykę
osób z niepełnosprawnością intelektualną i osób w normie intelektualnej, tzw. sprawnych, samodzielnie mieszkających, stanowiących grupę porównawczą,
dobraną w odniesieniu do takich wskaźników, jak: płeć, wiek i miejsce zamieszkania. Kolejne rozdziały, trzeci i czwarty, poświęcone są analizie uzyskanych
wyników z zakresu wyuczonej bezradności, spostrzegania siebie i innych, preferowanych wartości i przystosowania psychospołecznego,
w rozdzia-le piątym zaś wyniki otrzymane z analizy regresji wielokrotnej pozwoliły uzyskać obraz możliwych powiązań między ośmioma wymiarami wyuczo-nej bezradności
(możliwość kontroli; możliwość wykorzystania kwalifika-cji; cele ustalone z zewnątrz; urozmaicenie; kontakty z ludźmi; bezpieczeń-stwo społeczne; pozycja społeczna; przyszłość)
a poszczególnymi zmienny-mi psychospołecznego funkcjonowania: spostrzeganie siebie i innych lu-dzi, preferowane wartości oraz psychospołeczne przystosowanie,
w obrębie środowiska bytowania badanych osób z niepełnosprawnością intelektualną i osób sprawnych intelektualnie. Książka jest adresowana do wszystkich zainteresowanych
problematy-ką psychospołecznego funkcjonowania osób z niepełnosprawnością inte-lektualną, zwłaszcza do studentów pedagogiki specjalnej, opiekuńczo-wy-chowawczej,
pracy socjalnej, psychologii i rehabilitacji społecznej, a także nauczycieli, wychowawców, pracowników socjalnych oraz opiekunów osób z niepełnosprawnością intelektualną,
które to osoby, ze względu na zawodo-we kompetencje, udzielają swoim podopiecznym wszechstronnego wsparcia.
Spis treści:
Wstęp
Rozdział I
Pojmowanie niepełnosprawności intelektualnej
1. Niepełnosprawność intelektualna
2. Systemy pomocy i wspieranie osób z niepełnosprawnością intelektualną
3. Środowisko osób z niepełnosprawnością intelektualną
3.1. Rodzina
3.2. Domy pomocy społecznej
3.3. Warsztaty terapii zajęciowej
Rozdział II
Badania własne
1. Problematyka badawcza
2. Charakterystyka badanych osób
Rozdział III
Wyuczona bezradność badanych osób
1. Wprowadzenie w problematykę wyuczonej bezradności
1.1. Istota wyuczonej bezradności
1.2. Wyuczona bezradność a niepełnosprawność intelektualna – przegląd badań
2. Wyniki badań własnych
Podsumowanie
Rozdział IV
Psychospołeczne funkcjonowanie badanych osób
1. Spostrzeganie siebie i innych
1.1. Wprowadzenie w problematykę spostrzegania siebie i innych
1.2. Spostrzeganie siebie i innych a niepełnosprawność intelektualna – przegląd badań
1.3. Wyniki badań własnych
1.3.1. Spostrzeganie siebie i innych ludzi a środowisko bytowania badanych osób
1.3.2. Porównanie realnego z idealnym spostrzeganiem siebie i innych ludzi w środowiskach bytowania badanych osób
1.3.2.1. Osoby z niepełnosprawnością intelektualną w domach rodzinnych
1.3.2.2. Osoby sprawne intelektualnie samodzielnie mieszkające
1.3.2.3. Osoby z niepełnosprawnością intelektualną w domach pomocy społecznej
1.3.2.4. Osoby z niepełnosprawnością intelektualną w warsztatach terapii zajęciowej
Podsumowanie
2. Wartości
2.1. Wprowadzenie w problematykę wartości
2.2. Wartości a niepełnosprawność intelektualna – przegląd badań
2.3. Wyniki badań własnych
Podsumowanie
3. Przystosowanie
3.1. Wprowadzenie w problematykę przystosowania
3.2. Przystosowanie a niepełnosprawność intelektualna – przegląd badań
3.3. Wyniki badań własnych
3.3.1. Przystosowanie psychospołeczne a środowisko bytowania badanych osób
3.3.2. Porównanie osób z niepełnosprawnością intelektualną i ich opiekunów w środowiskach bytowania badanych osób
3.3.2.1. Osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich opiekunowie w domach rodzinnych
3.3.2.2. Osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich opiekunowie w domach pomocy społecznej
3.3.2.3. Osoby z niepełnosprawnością intelektualną i ich opiekunowie w warsztatach terapii zajęciowej
Podsumowanie
Rozdział V
Czynniki związane z wyuczoną bezradnością badanych osób
1. Możliwość kontroli
2. Możliwość wykorzystania kwalifikacji
3. Cele ustalone z zewnątrz
4. Urozmaicenie
5. Kontakty z ludźmi
6. Bezpieczeństwo społeczne
7. Pozycja społeczna
8. Przyszłość
Podsumowanie
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Książka
-
ISBN:
978-83-7996-522-9
-
Autor:
Janusz Kirenko, Agnieszka Łaba-Hornecka
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2018
-
Format:
165 x 235
-
Liczba stron:
282
-
Oprawa:
miękka
Inne tytuły z tej serii:
Jak radzić sobie z atetozą
7,90
PLN
9,35 PLN
Oszczędzasz 1.45 PLN
Psychologia w praktyce medycznej
88,50
PLN
Psychologia środowiskowa
73,00
PLN
Wszystko o ADHD
25,20
PLN
Oswoić ADHD
35,70
PLN