-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Medipage
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
W dotychczasowej literaturze przedmiotu na temat okresu dojrzewania nie było teorii tak szerokiej i pozwalającej tak dobrze zrozumieć dynamikę zmian. Michel Vincent, psychiatra i psychoanalityk, jako pierwszy opisał stan dojrzewania człowieka nie jako kryzys, który jest nieuchronny między 12. a 20. rokiem życia, lecz jako stan transformacji dziecka w dorosłego człowieka.
Tytuł Choroba zwana dojrzewaniem jest czytelny dla każdego z nas: profesjonalisty, rodzica czy nastolatka. Z doświadczenia wiemy, że chorobę tę można przebyć lżej lub ciężej, w sposób bardziej utajony lub w bardziej jawnym cierpieniu dotykającym zarówno nastolatka, jak i towarzyszących mu dorosłych. Czytelnik nie znajdzie tu jednak psychopatologii wieku dorastania, bo nie to jest istotą książki, choć w tytule zawarte jest chorowanie, lecz rozumienie istoty transformacji oraz pokazanie warsztatu terapeutycznego w nurcie psychoanalitycznym w oparciu o prace nie tylko z nastolatkiem, ale także z dorosłymi.
Dotychczas proponowane rozumienie dojrzewania oparte było o wybrany aspekt tego okresu albo zawierało się w konkretnych przedziałach czasowych. Francuski psychoanalityk prezentuje czytelnikom ujęcie dojrzewania jako powtórnej szansy, dzięki której młody człowiek będzie mógł tworzyć nowe szczęśliwe relacje. Autor przypomina także, że rodząca się szczęśliwa seksualność jest jedną z ogromnych zdobyczy dojrzewania – możliwą do osiągnięcia po przejściu kolejnych faz transformacji. Zygmunt Freud w technice psychoanalitycznej ustanowił, aby teleskopem analitycznym odnajdywać dziecięce traumy; Michel Vincent wskazuje, aby teleskopem czasu sięgać w kuracji dorosłych do doświadczeń pierwszej realnej miłości, jako znaczącego doświadczenia życiowego, i nazywa to powtórną szansą.
Spis treści:
PODZIĘKOWANIA V
SŁOWO WSTĘPNE DO WYDANIA POLSKIEGO VII
PRZEDMOWA XIII
KILKA SŁÓW O PLACÓWCE 1
CZĘŚĆ PIERWSZA
Konsultacja 5
Rozdział 1 – Narcyzm w konsultacji nastolatków 7
Rozdział 2 – Zaznajomienie się 19
Rozdział 3 – Osoba trzecia i kwestia kierowania 23
Rozdział 4 – Praca z rodzicami 37
CZĘŚĆ DRUGA
Terapie 51
Rozdział 5 – Burzliwa historia. Rzecz o konsultacjach terapeutycznych 53
Rozdział 6 – Zmienić teraz. Psychoterapia krótkoterminowa 67
Rozdział 7 – Synchronizacja terapeutów. Studium przeciwprzeniesienia
w psychodramie indywidualnej dziecka 81
Rozdział 8 – Przeniesienie u nastolatka 89
Rozdział 9 – Uwagi o interpretacji zmieniającej 103
CZĘŚĆ TRZECIA
Zagadnienia 109
Rozdział 10 – Wkraczanie w adolescencję 111
Rozdział 11 – Nastolatek w XVIII w. Don Giovanni Mozarta 127
Rozdział 12 – Rzecz o zanikaniu kompleksu Edypa 145
Rozdział 13 – Przeobrażenia w procesie identyfikacji 153
Rozdział 14 – Działać, aby myśleć. Od oporu do rozegrania 165
Rozdział 15 – Propozycje dotyczące czasu w psychoanalizie.
Reperkusje metapsychologiczne 179
WNIOSKI 193
Książka
-
ISBN:
978-83-64737-82-4
-
Autor:
Michel Vincent
-
Redaktor:
Cezary Żechowski
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2018
-
Format:
165 x 235
-
Liczba stron:
214
-
Oprawa:
miękka