Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: , Namysłowska Irena
Waga produktu: 0.950 kg
Realizacja zamówienia: 48 godzin
Wysyłka od: 5.99 PLN


Warszawa 2012, wydanie 2, format 165 x 235, ojętość 646 str, oprawa miękka

Publikacja ta jest rozszerzoną, uzupełnioną i unowocześnioną wersją podręcznika pod tym samym tytułem.

Opisano w nim zaburzenia emocjonalne okresu dzieciństwa, okresu szkolnego i dorastania.

Większość rozdziałów uzupełniono o nowe informacje. Uznano także, że należy dodać rozdział dotyczący samobójstw, seksualności dzieci i młodzieży oraz poszerzyć rozdział dotyczący uzależnień od substancji psychoaktywnych.

Przedstawiono związek zaburzeń emocjonalnych z czynnikami społecznymi i kulturowymi, wpływem grup rówieśniczych, szkoły i telewizji oraz z niekontrolowanym i powszechnym dostępem do narkotyków. Podkreślono podstawowe znaczenie niezaburzonych, prawidłowych relacji w rodzinie dla rozwoju w okresie dziecięcym i adolescencji.

W publikacji zaprezentowano metody leczenia: psychoterapię, zwłaszcza metodę behawioralno-poznawczą, terapię rodzin, tzw. interwencję kryzysową, a także niektóre metody farmakologiczne, które, według ostatnio przyjętych koncepcji, wywołują zmiany nie tylko w zachowaniu, ale także w czynnościach mózgu i jego strukturach, co prowadzić może do powstawania objawów psychopatologicznych.

Niezmieniona została klasyfikacja zaburzeń psychicznych - 10. wersja ICD, choć w najbliższych latach pojawi się 11. wersja, która zapewne ułatwi i uprości proces diagnostyczny. Adresatami podręcznika są studenci medycyny. Może on służyć pomocą w codziennej praktyce lekarzom - specjalistom psychiatrii dziecięcej i młodzieżowej, psychiatrom ogólnym, a ponadto lekarzom rodzinnym, psychologom i nauczycielom.


Spis treści

CZĘŚĆ OGÓLNA

Rozwój i specyfika psychiatrii dzieci i młodzieży
Czynniki wpływające na rozwój psychiczny dzieci i młodzieży oraz powstawanie zaburzeń
Czynniki biologiczne (genetyczne) wpływające na rozwój psychiczny i powstawanie zaburzeń
Czynniki psychospołeczne w psychiatrii dzieci i młodzieży
Wywiady, ocena, diagnoza w psychiatrii dzieci i młodzieży
Badania psychologiczne w psychiatrii dzieci i młodzieży

CZĘŚĆ KLINICZNA

Klasyfikacja zaburzeń psychicznych u dzieci i młodzieży Zaburzenia rozpoczynające się w niemowlęctwie i wczesnym dzieciństwie do 6. roku życia
Wczesne dzieciństwo
Upośledzenie umysłowe - niepełnosprawność umysłowa
Całościowe zaburzenia rozwojowe
Zaburzenia emocjonalne rozpoczynające się w dzieciństwie
Zaburzenia funkcjonowania społecznego rozpoczynające się w dzieciństwie lub w wieku młodzieńczym Inne zaburzenia zachowania się i emocji rozpoczynające się w dzieciństwie i w wieku młodzieńczym Zaburzenia rozpoczynające się w wieku szkolnym: 7.-10. rok życia
Późne dzieciństwo - wiek szkolny
Specyficzne zaburzenia rozwoju mowy i języka
Specyficzne zaburzenia w rozwoju umiejętności szkolnych
Specyficzne zaburzenia rozwoju funkcji motorycznych
Zaburzenia hiperkinetyczne
Tiki
Zaburzenia zachowania
Adolescencja - wiek dorastania
Zaburzenia odżywiania
Depresja młodzieńcza
Zaburzenia obsesyjno-komplulsyjne, zaburzenia dysocjacyjne
Zaburzenia psychotyczne w okresie adolescencji
Zaburzenia afektywne u dzieci i młodzieży
Uzależnienie od alkoholu i substancji psychoaktywnych
Inne problemy psychiatrii dzieci i młodzieży
Przemoc w rodzinie. Maltretowanie fizyczne i wykorzystywanie seksualne dzieci i młodzieży
Zaburzenia psychiczne w chorobach somatycznych
Metody terapeutyczne w psychiatrii dzieci i młodzieży
Psychoterapia psychoanalityczna dzieci i młodzieży
Psychoterapia behawioralno-poznawcza
Terapia rodzin
Kryzysy i interwencja kryzysowa w terapii dzieci i młodzieży
Farmakoterapia zaburzeń psychicznych u dzieci i młodzieży
Integracja leczenia - próba syntezy
Skorowidz

Książka

  • ISBN: 

    978-83-200-4421-8

  • Redaktor: 

    Namysłowska Irena

Inne tytuły z tej serii:
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...