Załączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
Kraków 2013, wydanie 1, format 165 x 230, objętość 94 str., oprawa miękka
Brak na rynku opracowania stanowiącego kompendium wiedzy teoretycznej z adekwatnymi działaniami praktycznymi - z jednej strony - oraz trudności obserwowane w realizacji procesu dydaktycznego, jakie napotykają studenci - z drugiej - skłoniły mnie do przygotowania niniejszego podręcznika, który - mam nadzieję - ułatwi zainteresowanym dobór ćwiczeń adekwatnych zarówno do treści wynikającej z toku, jak i specyfiki wady. Pomoże zwiększyć efektywność działań korekcyjnych przez dobór odpowiednich pozycji korekcyjnych już od pierwszych minut zajęć w części organizacyjnej, poprawi spójność pomiędzy zadaniami lekcji i zawartymi w niej ćwiczeniami.
Przyjęto pewien przemyślany schemat, według którego przedstawiono istotę wady, charakterystykę anatomopatologiczną, testy funkcjonalne i pomiary przydatne w diagnozowaniu danej wady, najważniejsze zadania postępowania korekcyjnego wynikające konsekwentnie z istoty wady wraz z uwagami merytorycznymi zawartymi w hasłach „Pamiętaj”, „Uwaga” „Poleca się”, jak również wskazania i przeciwwskazania.
Czytelnik w jednym miejscu znajdzie więc informacje przydatne w komponowaniu konspektów. Każda wada została również przez autorkę w ten sam sposób zaprezentowana wraz z przykładowymi konspektami, w których wykorzystano jako pomoce taśmę thera-band i piłkę terapeutyczną. Pod każdym konspektem zamieszczono zadania dla czytelnika, których rozwiązanie pomoże mu wyrobić sobie pewien styl analizy interpretacyjnej, co w konsekwencji rozwinie i ubogaci działania korekcyjne.
Wszystkie konspekty zostały opracowane na podstawie jednego - tego samego - toku podstawowego zajęć z gimnastyki kompensacyjno-korekcyjnej, który jest tokiem uniwersalnym, łatwym do zapamiętania ze względu na konstrukcję i możliwym do zastosowania w każdej wadzie, jak i w każdych warunkach. Autorka planuje przygotować drugą część opracowania, zawierającą konspekty z uwzględnieniem pozostałych toków, które zamieszczono w tym opracowaniu. Tak więc może ono stanowić materiał dydaktyczny, nie tylko dla studentów kierunku wychowania fizycznego, fizjoterapii ale również dla nauczycieli wychowania fizycznego, terapeutów i wszystkich prowadzących zajęcia ruchowe.
Ruch jest środkiem oddziaływania w wielu sferach życia - najważniejsze jednak jest, aby umiejętnie go dobierać w zależności od potrzeb, stanu, możliwości i realizowanego zadania.
Spis treści
OD AUTORA
Wykaz skrótów
1. PLECY OKRĄGŁE
1.1. Konspekt zajęć korekcyjnych dla PLECÓW OKRĄGŁYCH
2. PLECY WKLĘSŁE
2.1. Konspekt zajęć korekcyjnych dla PLECÓW WKLĘSŁYCH
3. PLECY OKRĄGŁO-WKLĘSŁE
3.1. Konspekt zajęć korekcyjnych dla PLECÓW OKRĄGŁO- -WKLĘSŁYCH
4. PLECY PŁASKIE
4.1. Konspekt zajęć korekcyjnych dla PLECÓW PŁASKICH
5. SKOLIOZY
5.1. Konspekt zajęć korekcyjnych dla SKOLIOZY totalnej piersio- wo-lędźwiowej prawostronnej ze zniesioną kifozą i rotacją (Sc Th-L dx K| rot.)
6. KLATKA PIERSIOWA LEJKOWATA
6.1. Konspekt zajęć korekcyjnych dla KLATKI PIERSIOWEJ LEJKO- -WATEJ
7. KLATKA PIERSIOWA KURZA
7.1. Konspekt zajęć korekcyjnych dla KLATKI PIERSIOWEJ KURZEJ .
8. KOLANA KOŚLAWE
8.1. Konspekt zajęć korekcyjnych dla KOLAN KOŚLAWYCH
9. KOLANA SZPOTAWE
9.1. Konspekt zajęć korekcyjnych dla KOLAN SZPOTAWYCH
10. STOPA PŁASKA
10.1. Konspekt zajęć korekcyjnych dla STOPY PŁASKIEJ
11. TOKI UNIWERSALNE
11.1. Tok lekcyjny ćwiczeń korekcyjnych według E. Zeyland-Malawki
11.2. Podstawowy tok zajęć z gimnastyki kompensacyjno-korekcyjnej
12. TOKI WEDŁUG KASPERCZYKA
12.1. Tok lekcyjny dla pleców okrągłych
12.2. Tok lekcyjny dla pleców wklęsłych
12.3. Tok lekcyjny dla pleców okrągło-wklęsłych
12.4. Tok lekcyjny dla skolioz
12.5. Tok lekcyjny dla klatki piersiowej lejkowatej
12.6. Tok lekcyjny dla klatki piersiowej kurzej
12.7. Tok lekcyjny dla wad statycznych kończyn dolnych
13. INNE TOKI
13.1. Tok rozszerzony lekcji gimnastyki korekcyjnej
13.2. Tok skrócony lekcji gimnastyki korekcyjnej
13.3. Tok zajęć o charakterze ogólnorozwojowym stosowany w zaburzeniach rozwoju fizycznego
13.4. Schemat toku lekcyjnego gimnastyki korekcyjnej
13.5. Schemat toku lekcyjnego gier i zabaw
LITERATURA