-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Fraszka Edukacyjna
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Warszawa 2011, wydanie 1, format 150 x 210 , objętość 191 str., oprawa miękka
Dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, w tym cierpiące na Zespół Aspergera, zmagają się z trudnościami w sytuacjach społecznych i problemami z komunikacją. Aby ułatwić im funkcjonowanie społeczne, niezbędne jest zaplanowanie takich interwencji, które pomogą im zrozumieć własne emocje, zapanować nad uczuciem niepokoju i przejąć kontrolę nad swoim zachowaniem.
Ta książka wyjaśnia, jak krok po kroku zaplanować pracę w rówieśniczej grupie terapeutycznej, stworzyć bezpieczne i przyjazne środowisko, wyznaczyć dostosowane do różnych etapów rozwoju grupy cele indywidualne i grupowe, oraz wspierać rozwój kompetencji i umiejętności społecznych jej członków.
Polecamy tę książkę wszystkim terapeutom, psychologom i rodzicom, którzy poszukują praktycznych wskazówek, w jaki sposób skutecznie wprowadzić dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w świat interakcji społecznych.
Spis treści
PODZIĘKOWANIAPRZEDMOWA
Część I
SPEKTRUM ZABURZEŃ AUTYSTYCZNYCH (ASD)
Rozdział 1
WPROWADZENIE
Rozdział 2
DEFINICJE SPEKTRUM ZABURZEŃ AUTYSTYCZNYCH (ASD)
I UOGÓLNIONYCH ZABURZEŃ ROZWOJOWYCH (PDD)
Rozdział 3
TŁO HISTORYCZNE ASD
Rozdział 4
DODATKOWE I ALTERNATYWNE DEFINICJE ASD
Rozdział 5
ROZWÓJ SPOŁECZNY A DZIECI Z ASD
Część II
TERAPIA DZIECI Z ZABURZENIAMI ZE SPEKTRUM AUTYZMU
Rozdział 6
STRES I NIEPOKÓJ
Rozdział 7
UWAGA
Rozdział 8
ELASTYCZNOŚĆ, ZMIANA I PRZECHODZENIE DO INNYCH CZYNNOŚCI
Rozdział 9
KONTROLA I REGULACJA
REAKCJI EMOCJONALNYCH I AFEKTYWNYCH
Rozdział 10
ŁĄCZENIE KOMPETENCJI SPOŁECZNEJ Z KSZTAŁTOWANIEM UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCH
Część III
INTERWENCJE GRUPOWE DLA DZIECI Z ZABURZENIAMI ZE SPEKTRUM AUTYZMU (ASD)
Rozdział 11
MODEL INTERWENCJI GRUPOWYCH DLA DZIECI Z ASD
Rozdział 12
PRACA NAD ZROZUMIENIEM OSOBY Z ASD
Rozdział 13
WPROWADZENIE DO ETAPOWEGO MODELU ROZWOJU GRUPY TERAPEUTYCZNEJ DLA OSÓB Z ASD
Rozdział 14
ETAPY ROZWOJU GRUPY
Rozdział 15
ROLE, JAKIE MOGĄ BYĆ PRZYJMOWANE PRZEZ DZIECI W GRUPIE
Rozdział 16
ROLE PRZYJMOWANE PRZEZ PROWADZĄCEGO GRUPĘ
Załącznik 1
Załącznik 2
Załącznik 3
Załącznik 4.1
Załącznik 4.2
Załącznik 4.3
Załącznik 4.4
Załącznik 4.5
Bibliografia
Indeks autorów
Spis schematów
Schemat 2.1 Uogólnione zaburzenia rozwojowe i spektrum zaburzeń
autystycznych (ASD)
Schemat 3.1 Znaczące fakty w historii badań nad spektrum zaburzeń
autystycznych (ASD)
Schemat 5.1 Wybrane umiejętności społeczne
Schemat 6.1 Kontinuum stres — niepokój
Schemat 6.2 Indywidualny profil - ocena stresu - niepokoju
Schemat 7.1 Postęp w rozwoju uwagi
Schemat 7.2 Działanie uwagi skoncentrowanej
Schemat 7.3 Działanie uwagi podtrzymywanej
Schemat 7.4 Działanie uwagi wybiórczej
Schemat 7.5 Działanie uwagi elastycznej
Schemat 7.6 Działanie uwagi wspólnej
Schemat 7.7 Indywidualny profil - ocena uwagi
Schemat 8.1 Wzorce nieelastyczności/sztywności
Schemat 8.2 Indywidualny profil - ocena elastyczności wobec zmiany
i przemian
Schemat 12.1 Arkusz informacji i danych diagnostycznych
Schemat 12.2. Formularz wstępnej oceny i wywiadu
Schemat 12.3 Arkusz obszarów zainteresowania
Schemat 12.4 Arkusz celów indywidualnych
Schemat 12.5 Arkusz celów grupowych
Schemat 15.1 Sugerowane cele indywidualne dla „Generała"
Schemat 15.2 Sugerowane cele indywidualne dla „Obserwatora
z ramienia ONZ''
Schemat 15.3 Sugerowane cele indywidualne dla „Zwiadowcy"
Schemat 15.4 Sugerowane cele indywidualne dla „Mediatora"
Schemat 16.1 Sugerowane cele dla prowadzącego grupę jako „Eksperta"
Schemat 1 6.2 Sugerowane cele dla prowadzącego grupę w roli „Dyktatora"
Książka
-
ISBN:
978-83-61309-11-6
-
Autor:
Albert J. Cotugno