Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Gajdzica Zenon,Bieńkowska Izabela,
Waga produktu: 0.400 kg
Realizacja zamówienia: 48 godzin
EAN: 9788378501152
Wysyłka od: 9.90 PLN
Wydawca: Impuls


Człowiek ze specjalnymi potrzebami w przestrzeni edukacyjnej i społecznej Polski oraz Republiki Czeskiej Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych. TOM 14 serii

Kraków 2012, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 194 str., oprawa miękka

Przedłożony czytelnikowi już czternasty tom serii „Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych” składa się z dwóch części. W pierwszej zostały omówione zagadnienia związane z kształceniem, wychowaniem, socjalizacją i wspieraniem uczniów ze specjalnymi potrzebami w Republice Czeskiej oraz (w znacznie bardziej ograniczonym wymiarze) w Polsce. Część ta została dopełniona prezentacją wyników badań nad dystansem społecznym wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie polskich i czeskich studentów, traktowanym jako pewnego rodzaju skutek procesów edukacyjnych prowadzonych w obu krajach.

Druga część zawiera podrozdziały ukazujące porównania polskich i czeskich rozwiązań w zakresie aktywizacji społeczno-zawodowej osób niepełnosprawnych, egzemplifikowane konkretnymi przykładami oraz osadzone w systemie legislacyjnym obu krajów i aktów prawnych Unii Europejskiej.


Spis treści

Wprowadzenie (Zenon Gajdzica, Izabela Bieńkowska)         

Część I
Uczeń ze specjalnymi potrzebami w polskim i czeskim systemie edukacji
i wsparcia społecznego
Petr Franiok

Specyficzne warunki kształcenia uczniów
z niepełnosprawnością intelektualną w Republice Czeskiej      

Magdalena Bełza
System edukacji dzieci niepełnosprawnych intelektualnie
w Republice Czeskiej i Polsce      

Sylwia Wrona
Wczesna interwencja – rozwiązania polskie i czeskie      

Renata Kovářová
Kształcenie wybitnie uzdolnionych uczniów
w warunkach czeskiego systemu edukacyjnego      

Eva Zezulková
Nabywanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w przekazach
ustnym i pisanym uczniów niepełnosprawnych intelektualnie
w czeskim systemie edukacyjnym     

Igor Hampl
Edukacja uczniów z upośledzeniem słuchu
w warunkach czeskiego systemu edukacyjnego     


Martin Kaleja
Kształcenie społecznie marginalizowanych romskich uczniów
w warunkach czeskiego systemu edukacyjnego      

Dorota Prysak
Egzemplifikacja pomocy studentom niepełnosprawnym
na pograniczu polsko-czeskim w powiatach cieszyńskim i karwińskim    

Zenon Gajdzica
Edukacyjne i społeczne konteksty dystansu społecznego studentów z Polski i Republiki Czeskiej wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie      

Część II
Aktywizacja społeczno-zawodowa osób z niepełnosprawnościami
w Polsce i Republice Czeskiej


Ilona Fajfer-Kruczek
Ekonomia społeczna szansą na aktywizację zawodową
i społeczną osób niepełnosprawnych w Polsce i Republice Czeskiej  

Anna Wojtas, Katarzyna Rduch
TRIANON jako dobry przykład pracy na rzecz osób niepełnosprawnych
na pograniczu polsko-czeskim     

Izabela Bieńkowska
Przygotowanie osób niepełnosprawnych do pracy zawodowej
w Polsce i Republice Czeskiej w aspekcie przepisów unijnych       

Recenzje

Magdalena Bełza
Recenzja książki Vandy Hájkovej i Ivy Strnadovej
pt. Incluzivní zvdělávání. Teorie a praxe     

Izabela Bieńkowska
Recenzja książki Stereotypy niepełnosprawności. Między wykluczeniem
a integracją Marii Chodkowskiej, Stanisławy Byry,
Zdzisława Kazanowskiego, Danuty Osik-Chudowolskiej,
Moniki Parchomiuk i Beaty Szabały       

Książka

  • ISBN: 

    978-83-7850-115-2

  • Autor: 

    Gajdzica Zenon,Bieńkowska Izabela

Inne tytuły z tej serii:
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...

aaa ssss