-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Człowiek ze specjalnymi potrzebami w przestrzeni edukacyjnej i społecznej Polski oraz Republiki Czeskiej Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych. TOM 14 serii
Kraków 2012, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 194 str., oprawa miękka
Przedłożony czytelnikowi już czternasty tom serii „Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych” składa się z dwóch części. W pierwszej zostały omówione zagadnienia związane z kształceniem, wychowaniem, socjalizacją i wspieraniem uczniów ze specjalnymi potrzebami w Republice Czeskiej oraz (w znacznie bardziej ograniczonym wymiarze) w Polsce. Część ta została dopełniona prezentacją wyników badań nad dystansem społecznym wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie polskich i czeskich studentów, traktowanym jako pewnego rodzaju skutek procesów edukacyjnych prowadzonych w obu krajach.
Druga część zawiera podrozdziały ukazujące porównania polskich i czeskich rozwiązań w zakresie aktywizacji społeczno-zawodowej osób niepełnosprawnych, egzemplifikowane konkretnymi przykładami oraz osadzone w systemie legislacyjnym obu krajów i aktów prawnych Unii Europejskiej.
Spis treści
Wprowadzenie (Zenon Gajdzica, Izabela Bieńkowska)Część I
Uczeń ze specjalnymi potrzebami w polskim i czeskim systemie edukacji
i wsparcia społecznego
Petr Franiok
Specyficzne warunki kształcenia uczniów
z niepełnosprawnością intelektualną w Republice Czeskiej
Magdalena Bełza
System edukacji dzieci niepełnosprawnych intelektualnie
w Republice Czeskiej i Polsce
Sylwia Wrona
Wczesna interwencja – rozwiązania polskie i czeskie
Renata Kovářová
Kształcenie wybitnie uzdolnionych uczniów
w warunkach czeskiego systemu edukacyjnego
Eva Zezulková
Nabywanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w przekazach
ustnym i pisanym uczniów niepełnosprawnych intelektualnie
w czeskim systemie edukacyjnym
Igor Hampl
Edukacja uczniów z upośledzeniem słuchu
w warunkach czeskiego systemu edukacyjnego
Martin Kaleja
Kształcenie społecznie marginalizowanych romskich uczniów
w warunkach czeskiego systemu edukacyjnego
Dorota Prysak
Egzemplifikacja pomocy studentom niepełnosprawnym
na pograniczu polsko-czeskim w powiatach cieszyńskim i karwińskim
Zenon Gajdzica
Edukacyjne i społeczne konteksty dystansu społecznego studentów z Polski i Republiki Czeskiej wobec osób niepełnosprawnych intelektualnie
Część II
Aktywizacja społeczno-zawodowa osób z niepełnosprawnościami
w Polsce i Republice Czeskiej
Ilona Fajfer-Kruczek
Ekonomia społeczna szansą na aktywizację zawodową
i społeczną osób niepełnosprawnych w Polsce i Republice Czeskiej
Anna Wojtas, Katarzyna Rduch
TRIANON jako dobry przykład pracy na rzecz osób niepełnosprawnych
na pograniczu polsko-czeskim
Izabela Bieńkowska
Przygotowanie osób niepełnosprawnych do pracy zawodowej
w Polsce i Republice Czeskiej w aspekcie przepisów unijnych
Recenzje
Magdalena Bełza
Recenzja książki Vandy Hájkovej i Ivy Strnadovej
pt. Incluzivní zvdělávání. Teorie a praxe
Izabela Bieńkowska
Recenzja książki Stereotypy niepełnosprawności. Między wykluczeniem
a integracją Marii Chodkowskiej, Stanisławy Byry,
Zdzisława Kazanowskiego, Danuty Osik-Chudowolskiej,
Moniki Parchomiuk i Beaty Szabały
Książka
-
ISBN:
978-83-7850-115-2
-
Autor:
Gajdzica Zenon,Bieńkowska Izabela