-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Jak krok po kroku wprowadzać dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych w świat zabawy i nauki
Kraków 2009, wyd. 2, format 165 x 235, objętość 196 str., oprawa mięka
W książce znalazły się przykłady planowania pracy zarówno dziećmi przedszkolnymi, jak i dziećmi starszymi z poważnymi deficytami rozwoju intelektualnego, które czasem wymagają zupełnie innych metod i warunków pracy. Zamieszczone w książce konspekty i scenariusze mogą służyć za przykład rozwiązań metodycznych dla mniej doświadczonych pedagogów specjalnych, pracujących z dziećmi wieku przedszkolnym, nauczycielek przedszkoli lub przedszkolnych grup integracyjnych, reedukatorów, logopedów, a także rodziców dzieci specjalnych potrzeb edukacyjnych, którzy niejednokrotnie aktywnie włączają się do pracy na rzecz przedszkola, czy szkoły.
W opracowaniu znajdziemy wiele przykładów, propozycji zadań, które dziecko może rozwiązywać, wesoło i efektywnie się bawiąc, a przy tym przyjemnie spędzając czas z dorosłymi. Chyba nic bardziej nie może angażować dzieci specjalnych potrzeb edukacyjnych, aktywizować je i zachęcać do efektywnej współpracy na rzecz swego rozwoju, jak wspólna zabawa z dorosłymi, kochanymi i kochającymi osobami.
Spis treści
WprowadzeniePrzykład charakterystyki dziecka, jego stanu i potrzeb rozwoju w kontekście wpływu środowiska wychowawczego
Charakterystyka dziecka
Środowisko rodzinne dziecka
Historia rozwoju dziecka na podstawie wywiadu z matką i dokumentów
Diagnoza logopedyczna
Wnioski
Wskazówki dla rodziców
Przykłady zajęć logopedycznych „Wymowa a znak graficzny”
Konspekt zajęć logopedycznych „Dróżka”
Scenariusz zajęć logopedycznych „Liście”
Scenariusz zajęć z zakresu rewalidacji indywidualnej „Zwierzęta domowe – kura i jej dzieci, kurczątka”
Konspekty zajęć z zakresu rewalidacji indywidualnej „Myjemy owoce przed ich spożyciem”
Konspekty zajęć z zakresu rewalidacji indywidualnej „Tańczące kółeczka”
Konspekty zajęć z zakresu rewalidacji indywidualnej „Bawimy się kolorową piłką”
Program rozwoju funkcji manualnych
Scenariusz „Bawimy się piłeczką”
Krąg tematyczny: Cztery pory roku
Krąg tematyczny: Spotkanie andrzejkowe
Scenariusz „Wróżby andrzejkowe”
Krąg tematyczny: Boże Narodzenie
Krąg tematyczny: Tradycje świąteczne
Scenariusz „Świąteczny stroik”
Krąg tematyczny: Zwyczaje Bożonarodzeniowe
Scenariusz „Nasza choinka”
Krąg tematyczny: Nowy Rok
Krąg tematyczny: Wiosna w naszym ogrodzie
Scenariusz „Kwiaty na balkonie”
Krąg tematyczny: Warzywa
Krąg tematyczny: Wielkanoc
Scenariusz „Świąteczne śniadanie”
Krąg tematyczny: Przygotowanie do pisania
Aneks
Karta badania motoryki artykulacyjnej
Karta oceny zdolności porozumiewania się dzieci od dwóch do pięciu lat
Trening aktywności poznawczej poprzez zabawę
Bajka-dziwajka
Bajki i bajeczki do słuchania i/lub czytania
Kalendarz przyrodniczy
Bibliografia
Książka
-
ISBN:
978-83-7587-239-2
-
Autor:
Elżbieta Maria Minczakiewicz