-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2009, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 166 str., oprawa miękka
Wszystkie tematy poruszone w książce obracają się wokół kwestii: jak należy przeorganizować proces przechodzenia dziecka z przedszkola do szkoły? Na podstawie wyników badań przeprowadzonych w Niemczech zrodziło się powszechne przekonanie, jakoby w wychowaniu przedszkolnym przekazywano dzieciom za mało wiedzy, dzieci tylko się bawiły, a za mało uczyły. Sięgnięto więc po programy edukacyjne opracowane przez dwóch teoretyków wychowania: Gerarda Schäfera (wypracowanie działania wychowawczego zgodnego z naturą dziecka, a nie oczekiwaniami społeczeństwa) oraz Wassilosa E. Ethanakisa (podejście metakognitywne w edukacji, gdzie chodzi o bardziej efektywne przyswajanie treści).
Książka podsumowuje wyniki konferencji ekspertów, na której przedstawiono argumenty na rzecz szerszych metod nauczania. Zawiera ona między wypowiedzi skoncentrowane wokół znaczenia dzieciństwa, dróg rozwoju małego dziecka oraz zadań wychowawcy w okresie wkraczania dziecka w wiek szkolny, przejścia z przedszkola do szkoły z perspektywy nauczyciela wychowawcy, kształcenia metakompetencji i funkcji ludzkiego Ja, zmienionej konstrukcji organizmu i „nowych chorób dziecięcych (ADHD, anorexia nervosa, otyłość, nabyty deficyt odporności wobec przemocy) oraz pedagogiki waldorwskiej.
Spis treści
Słowo wstępne (Andreas Neider)Christian Ritt elmeyer
O znaczeniu dzieciństwa. Aspekty ciała i duszy w edukacji
Geseke Lundgren
Droga rozwoju małego dziecka oraz zadania wychowawcy w okresie wkraczania dziecka w wiek szkolny
Peter Singer
Zaufanie przez doświadczenie – przejście z przedszkola do szkoły z perspektywy nauczyciela wychowawcy
Gerald Hüther
Kształcenie metakompetencji i funkcji ludzkiego Ja w okresie dzieciństwa
Jan Vagedes
Jak współcześnie dzieci uczą się kształtować swoje ciało? Zmieniona konstytucja organizmu i „nowe choroby dziecięce”
Sylvia Bardt
Spirala zamiast drabiny – o programie nauczania szkoły waldorfskiej jako tworze organicznym 6-09 11:43:39
Thomas Jachmann
Autonomiczne uczenie się od pierwszego dnia szkoły
Inspiracje dla współczesnej dydaktyki waldorfskiej w klasach szkoły podstawowej
Margarete Kaiser
O zmianę sposobu przechodzenia z przedszkola do szkoły, ale jaką zmianę?
Informacje o autorach
Książka
-
ISBN:
978-83-7587-082-4
-
Redaktor:
Andreas Neider