-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.AWFiS Gdańsk
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Niniejsza publikacja nakreśla szkic definicyjny stresu; ukazując jego strukturę, wskazuje na jego źródła wynikające ze specyfiki bycia matką dziecka z niepełnosprawnością intelektualną. Dokumentuje także przykłady wypowiedzi matek, stanowiące ilustrację dla omawianych zagadnień. Jawi się jako fundament nakreślający zarys duchowej terapii przeznaczonej dla matek dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Intencją autora jest jej prezentacja, stanowiąca jeden z wielu sposobów podejścia terapeutycznego do tej grupy osób. Publikacja składa się z sześciu rozdziałów. Trzy pierwsze stanowią teoretyczny fundament opracowania. Zawarte w nich informacje odnoszą się zarówno do ogólnych twierdzeń z zakresu doświadczania stresu w życiu człowieka, jak i permanentnego stresu doświadczanego przez matki dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Rozdział czwarty zawiera opis założeń metodologicznych oraz charakterystykę badanej populacji. Piąty rozdział stanowi prezentację uzyskanych wyników badań. Dokonano w nim próby charakterystyki ról badanych matek, jakie przyjmują one na siebie w związku z opieką i wychowaniem swoich dzieci z niepełnosprawnością intelektualną. Rozdział ten zawiera narracje badanych matek oraz ich wieloaspektową analizę w aspekcie doświadczanego stresu. W rozdziale szóstym przedstawiono fundamentalne założenia autorskiej koncepcji terapii dedykowanej matkom dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, wskazując na aspekty warunkujące jej powodzenie. W tym miejscu pragnę serdecznie podziękować osobom, które przyczyniły się do powstania tej monografii. Przede wszystkim matkom, biorącym udział w badaniach, które — pomimo zmiany imion — odnajdą w tekście swoje wypowiedzi. Wolontariuszom, którzy zebrali dane, nanosząc swoje uwagi i spostrzeżenia. Personalnie — dr Elżbiecie Marii Minczakiewicz za inspirację i krytyczną ocenę moich pomysłów oraz panu mgr. Krzysztofowi Stawickiemu za liczne konsultacje, motywowanie do podejmowania wyzwań, pomoc przy rozwiewaniu wielu dylematów oraz wsparcie techniczne. Publikację adresuję do matek dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, zarówno tych, których wypowiedzi cytuję w tekście, jak i tych, które czytając tekst, odnajdą w nim przykłady niemal zaczerpnięte z własnego życia; terapeutów, licząc na to, że zyskają inspirację dla swojej pracy, poszerzą warsztat kompetencji; wszystkich zainteresowanych, mając nadzieję, że niniejsza publikacja stanowić będzie uzupełnienie naukowego dyskursu nad spektrum metod terapeutycznych i ich skuteczności.
Spis treści:
WSTĘP/INTRODUCTION 11
1. DOŚWIADCZENIE STRESU W ŻYCIU CZŁOWIEKA 17
1. EXPERIENCING STRESS IN MAN'S LIFE
1.1. Biologiczna i psychologiczna natura stresu 17
1.1. Biological and psychological nature of stress
1.2. Źródła stresu w życiu człowieka 19
1.2. Sources of stress In man's life
1.3. Narodziny dziecka z niepełnosprawnością jako traumatyczne wydarzenie życiowe generujące stres 24
1.3. Birth of a child with a disability as a traumatic event generating stress
1.4. Niepełnosprawność intelektualna dziecka jako główne źródło permanentnego stresu rodziców 28
1.4. Intellectual disability of a child as the main source of parents' permanent stress Summary of Chapter 1 in English 35
2. SPEKTRUM POBOCZNYCH I POCHODNYCH ŹRÓDEŁ WZMACNIAJĄCYCH PERMANENTNY STRES MATEK DZIECI Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ 37
2. SPECTRUM OF SECONDARY AND DERIVATIVE SOURCES STRENGTHENING THE PERMANENT STRESS OF MOTHERS OF CHILDREN WITH AN INTELLECTUAL DISABILITY
2.1. Trudy opieki i wychowania dziecka z niepełnosprawnością intelektualną jako przyczyny stresu matek 37
2.1. Difficulties in caring for and raising a child with an intellectual disability as causes of mothers' stress
2.2. Rehabilitacja dziecka z niepełnosprawnością intelektualną jako przyczyna permanentnego stresu matek 41
2.2. Rehabilitation of a child with an intellectual disability as a cause of mothers' permanent stress
2.3. Edukacja dziecka z niepełnosprawnością intelektualną jako przyczyna stresu matek 46
2.3 Education of a child with an intellectual disability as a cause of mothers' stress Summary of Chapter 2 in English 51
3. OBLICZA PERMANENTNEGO STRESU MATEK WYCHOWUJĄCYCH DZIECI Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ 55
3. PICTURE OF THE PERMANENT STRESS OF MOTHERS RAISING CHILDREN WITH AN INTELLECTUAL DISABILITY
3.1. Somatyczne objawy permanentnego stresu matek wychowujących dzieci z niepełnosprawnością intelektualną 55
3.1. Somatic symptoms of stress of mothers raising children with an intellectual disability
3.2. Psychiczne przejawy permanentnego stresu matek wychowujących dzieci z niepełnosprawnością intelektualną 58
3.2. Mental symptoms of stress of mothers raising children with an intellectual disability
3.3. Społeczne symptomy permanentnego stresu matek wychowujących dzieci z niepełnosprawnością intelektualną 62
3.3. Social symptoms of stress of mothers raising children with an intellectual disability
3.4. Duchowe — noetyczne oznaki permanentnego stresu matki wychowującej dziecko z niepełnosprawnością intelektualną 66
3.4. Spiritual-neotic symptoms of stress of mothers raising children with an intellectual disability Summary of Chapter 3 in English 70
4. METODOLOGIA BADAŃ WŁASNYCH 74
4. RESEARCH METHODOLOGY
4.1. Wprowadzenie 74
4.1. Introduction
4.2. Problemy badawcze i hipotezy oraz zmienne i wskaźniki 75
4.2. Research problems, hypotheses, variables and indices
4.3. Opis populacji badanej 79
4.3. Description of the research population
4.4. Opis zastosowanej metody, techniki i narzędzi badawczych 89
4.4. Description of the method used, technique and study tools Summary of Chapter 4 in English 91
5. WYNIKI BADAŃ WŁASNYCH I ICH ANALIZA 92
5. RESULTS AND THEIR ANALYSIS
5.1. Próba charakterystyki ról badanych matek jakie przyjmują na siebie w związku z opieką i wychowaniem dzieci z niepełnosprawnością intelektualną 92
5.1. Attempt at description of the roles of studied mothers adopted with regard to raising children with an intellectual disability
5.2. Poboczne źródła stresu stanowiące patologiczne skutki traumy, jakiej doświadczyły matki, które urodziły dzieci z niepełnosprawnością intelektualną 122
5.2. Secondary sources of stress constituting pathological effects of trauma experienced by mothers who delivered children with an intellectual disability
5.3. Narodziny dziecka z niepełnosprawnością intelektualną stanowiące dla matek źródło poboczne stresu w aspekcie przyjętej roli 138
5.3. Birth of a child with an intellectual disability constituting for mothers a secondary source of stress relating to the role adopted
5.4. Trudy opieki nad dzieckiem z niepełnosprawnością intelektualną stanowiące dla matek poboczne źródło stresu w aspekcie przyjętej roli 146
5.4. Hardship in caring for a child with an intellectual disability constituting for mothers a secondary source of stress relating to the role adopted
5.5. Wychowanie dziecka z niepełnosprawnością intelektualną stanowiące dla matek poboczne źródło stresu w aspekcie przyjętej roli 156
5.5. Raising a child with an intellectual disability constituting for mothers a secondary source of stress relating to the role adopted
5.6. Rehabilitowanie dziecka z niepełnosprawnością intelektualną stanowiące dla matek poboczne źródło stresu w aspekcie przyjętej roli 166
5.6. Rehabilitating a child with an intellectual disability constituting for mothers a secondary source of stress relating to the role adopted
5.7. Edukacja dziecka z niepełnosprawnością intelektualną stanowiące dla matek poboczne źródło stresu w aspekcie przyjętej roli 176
5.7. Educating a child with an intellectual disability constituting for mothers a secondary source of stress relating to the role adopted
5.8. Somatyczne skutki stresu matek dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w aspekcie pełnionej roli 190
5.8. Somatic effects of stress of mothers of children with an intellectual disability with regard to the role served
5.9. Psychiczne przejawy stresu matek dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w aspekcie przyjętej roli 206
5.9. Mental symptoms of stress of mothers of children with an intellectual disability with regard to the role adopted
5.10. Społeczne oznaki stresu matek dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w aspekcie przyjętej roli 221
5.10 Social symptoms of stress of mothers of children with an intellectual disability with regard to the role adopted
5.11. Duchowe oznaki stresu matek dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w aspekcie przyjętej roli 233
5.11 Spiritual symptoms of stress of mothers of children with an intellectual disability with regard to the role adopted
5.12. Podsumowanie wyników badań 244
5.12. Conclusions of the research results Summary of Chapter 5 in English 253
6. FUNDAMENTALNE ZAŁOŻENIA NOETYCZNEJ TERAPII MATEK WYCHOWUJĄCYCH DZIECI Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ 260
6. FUNDAMENTAL PREMISES OF THE NEOTIC THERAPY OF MOTHERS RAISING CHILDREN WITH AN INTELLECTUAL DISABILITY
6.1. Antropologiczna koncepcja człowieka, jako podstawa działań terapeutycznych 260
6.1. Anthropological concept of man as the basis for therapeutic actions
6.2. Zmiana optyki patrzenia na in-validus swojego dziecka z niepełnosprawnością intelektualną, jako fundament redukujący permanentnie odczuwany stres matek 267
6.2. Change in the outlook on the in-validus of one's child with an intellectual disability as the foundation reducing mothers' permanently sensed stress
6.3. Przejęcie kontroli nad własnymi myślami przez matki dzieci z niepełno-sprawnością intelektualną, jako przesłanka redukująca permanentnie odczuwany stres 272
6.3. Assuming control over one's own thoughts by mothers of children with an intellectual disability as a premise reducing permanently sensed stress
6.4. Zdominowanie lęku przez matki dzieci z niepełnosprawnością intelektualną jako warunek redukujący permanentnie odczuwany stres 275
6.4. Dominating the fear of mothers of children with an intellectual disability as a condition reducing permanently sensed stress
6.5. Wyzwolenie potencjału życiowego przez matki dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, jako warunek redukujący permanentnie odczuwany stres 279
6.5. Liberating life potential by mothers of children with an intellectual disability as a condition reducing permanently sensed stress Summary of Chapter 6 in English 283
BIBLIOGRAFIA/BIBLIOGRAPHY 287
SPIS RYCIN/LIST OF FIGURES 294
SPIS TABEL/LIST OF TABLES 296
Książka
-
ISBN:
978-83-62390-59-5
-
Autor:
Marcin Białas
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2020
-
Format:
165 x 235
-
Liczba stron:
297
-
Oprawa:
miękka