Gdańsk 2010, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 96 str., oprawa miękka
Przedstawione w publikacji ćwiczenia można prowadzić z dziećmi zdrowymi i z dziećmi o niskim stopniu niepełnosprawności. Możne je z powodzeniem stosować w grupach zintegrowanych, zarówno w ramach szkolnego, jak i pozaszkolnego wychowania fizycznego.
Książka została napisana głównie z myślą o nauczycielach-wychowawcach prowadzących klasy integracyjne. Czytelnik znajdzie w niej gotowe scenariusze zabaw, dla których typowa jest emocjonalność i prostota, w których nie jest ważne, kto wygra.
Równocześnie działają one pozytywnie w sensie wychowawczym, kształcącym i społecznym. Mogą być prowadzone grupowo, w parach czy też indywidualnie, zarówno z przedmiotami, takimi jak: klamerki, koc, kubek, balonik, jak i bez nich – m.in. ćwiczenia na koordynacje ruchową oraz relaksacyjne. Można tu również znaleźć ćwiczenia dydaktyczne o charakterze ruchowym służące zobrazowaniu zdobytej już podstawowej wiedzy m.in. z matematyki, czy z polskiego.
Vlasta Karaskova - profesor, pracownik Uniwersytetu Palackiego w Ołomuńcu na Morawach. Od lat zajmuje się aktywnością ruchową osób niepełnosprawnych, w szczególności zaś wykorzystaniem ruchu w wychowaniu i terapii dzieci niepełnosprawnych.
Spis treści
WstępRozdział 1.
Uwagi metodyczne
Rozdział 2.
Ćwiczenia z przyrządami/przyborami
Ćwiczenia z klamerkami
Ćwiczenia z kocykiem
Ćwiczenia z kocem
Ćwiczenia z kubkiem
Ćwiczenia z kubkiem i piłeczką
Ćwiczenia ze spadochronem
Ćwiczenia z gazetami
Ćwiczenia z balonikiem
Ćwiczenia z długą liną
Ćwiczenia z kartonową rurką i z wałkiem
Ćwiczenia z rurką
Ćwiczenia z wałkiem
Ćwiczenia z długą gumą
Ćwiczenia na płycie balansowej
Ćwiczenia na deskorolce
Ćwiczenia z kartonami po jajkach
Ćwiczenia z użyciem linii
Przykłady użycia innych przyrządów i przyborów
Rozdział 3.
Ćwiczenia bez przyrządów/przyborów
Ćwiczenia w poznawaniu się
Ćwiczenia rozwijające interakcje społeczne
Ćwiczenia rozwijające precyzyjne zdolności motoryczne
Ćwiczenia rozwijające koordynację
Ćwiczenia doskonalące ośrodek analizy ruchowej i dotykowej
Ćwiczenia doskonalące ośrodek analizy słuchowej i wzrokowej
Ćwiczenia uspokajające
Rozdział 4.
Ćwiczenia dydaktyczne o charakterze ruchowym
Poznawanie własnego ciała
Rozwijanie orientacji przestrzennej
Ćwiczenia w porównywaniu i rozróżnianiu
Utrwalanie wiadomości z matematyki
Utrwalanie wiadomości z języka polskiego
Przyswajanie wiadomości z wychowania fizycznego
Powtarzanie wiadomości z innych przedmiotów
Ćwiczenia w rozpoznawaniu barw
Bibliografia
Książka
-
ISBN:
978-83-7489-300-8
-
Autor:
Vlasta Karaskowa