-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Fosze
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Rzeszów 2010, wydanie 1 format 165 x 235, objętość 334 str., oprawa miękka
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i pragnąc ułatwić Państwu prowadzenie zajęć z wychowania fizycznego, przekazujemy niniejszy podręcznik metodyczny.
Kolejny etap kształcenia w klasach I - III gimnazjum stawia przed nauczycielami wychowania fizycznego zadania mające na celu wszechstronny rozwój sprawności fizycznej uczniów. Praca nauczyciela wychowania fizycznego jest odpowiedzialna, ponieważ środki, jakimi się posługuje - głównie ćwiczenia ruchowe - mogą działać w dwóch kierunkach. Prawidłowo dozowane służą wielopłaszczyznowemu rozwojowi i zdrowiu, źle zastosowane mogą przynieść szkodę. Taką świadomość powinien mieć każdy uczący wychowania fizycznego, gdyż organizm gimnazjalisty podatny jest na oddziaływanie zarówno dodatnich, jak i ujemnych wpływów różnych czynników.
W publikacji zostały zaprezentowane przykładowe konspekty lekcji dla różnych poziomów nauczania (w najprostszej formie) oraz bogaty materiał ćwiczebny z gimnastyki podstawowej, gimnastyki artystycznej, lekkiej atletyki, zespołowych gier sportowych, sportów zimowych, a także gier drużynowych.
Ponadto przedstawiony materiał został uszeregowany zarówno pod względem różnorodności, jak i stopnia trudności. Wszystkim korzystającym z podręcznika życzymy przyjemnej i owocnej pracy.
Spis treści
1. Miejsce wychowania fizycznego i zdrowotnego we współczesnym świecie2. Cele i zadania wychowania fizycznego w nauczaniu klas I -III gimnazjum
3. Zasady nauczania wychowania fizycznego
4. Metody stosowane w procesie wychowania fizycznego
5. Rola środków dydaktycznych w procesie nauczania wychowania fizycznego
6. Bezpieczeństwo na zajęciach wychowania fizycznego
7. Lekcja jako podstawowa forma prowadzenia zajęć wychowania fizycznego w szkole
8. Program treści kształcenia i wychowania w klasach I —III
9. Przekaz wiadomości
10. Działania wychowawcze
GIMNASTYKA PODSTAWOWA
1. Wskazówki organizacyjno-metodyczne
2. Tok lekcji
3. Pomoc i ochrona w gimnastyce
4. Materiał nauczania
5. Konspekty lekcji
6. Osnowy lekcji
7. Układy gimnastyczne dla klas II-III
8. Piramidy
9. Pomoce i urządzenia do gimnastyki podstawowej
GIMNASTYKA ARTYSTYCZNA
1. Wskazówki organizacyjno-metodyczne
2. Tok lekcji
3. Treści programowe
4. Ćwiczenia manipulacyjne z obręczą
5. Konspekt lekcji
6. Osnowa lekcji
LEKKOATLETYKA
1. Wskazówki organizacyjno-metodyczne
2. Tok lekcji
3. Biegi
3.1. Biegi krótkie
3.2. Bieg sztafetowy 4 x 60 m, 4 x lOOm
3.3. Zabawy i gry przygotowawcze
4. Skoki
4.1. Skok w dal
4.2. Skok wzwyż
4.3. Zabawy i gry skoczne
5. Pchnięcie kulą
6. Konspekt lekcji
7. Osnowa lekcji
ZESPOŁOWE GRY SPORTOWE
1. Wskazówki organizacyjno-metodyczne
2. Toki lekcyjne
3. Koszykówka
3.1. Technika
3.2. Boisko i urządzenia
3.3. Ćwiczenia i gry przygotowawcze w nauczaniu koszykówki
3.4. Konspekt lekcji
3.5. Osnowa lekcji
4. Siatkówka
4.1. Technika
4.2. Boisko i urządzenia
4.3. Ćwiczenia i gry przygotowawcze w nauczaniu siatkówki
4.4. Konspekt lekcji
4.5. Osnowa lekcji
5. Piłka ręczna
5.1. Technika
5.2. Ćwiczenia i gry przygotowawcze w nauczaniu piłki ręcznej
5.3. Konspekty lekcji
6. Piłka nożna
6.1. Technika
6.2. Ćwiczenia i gry przygotowawcze w nauczaniu piłki nożnej
6.3. Konspekt lekcji
6.4. Osnowa lekcji
SPORTY ZIMOWE
1. Tok lekcji
2. Łyżwiarstwo
2.1. Wskazówki organizacyjno-metodyczne
2.2. Bezpieczeństwo i higiena
2.3. Technika łyżwiarstwa
2.4. Urządzenie ślizgawki, lodowiska
2.5. Ćwiczenia, zabawy i gry na łyżwach
3. Hokej
3.1. Wskazówki organizacyjno-metodyczne
3.2. Technika gry w hokeja
4. Narciarstwo
4.1. Wskazówki organizacyjno-metodyczne
4.2. Technika nauczania jazdy na nartach
4.3. Ćwiczenia podstawowe w nauczaniu narciarstwa
5. Konspekty lekcji
GRY DRUŻYNOWE
1. Znaczenie gier drużynowych
2. Wskazówki organizacyjno-metodyczne
3. Organizacja lekcji, tok lekcji
4. Materiał nauczania (konspekty)
4.1. Ćwiczenia i zabawy
4.2. Kwadrant
4.3. Żywy kosz
4.4. Piłka graniczna
4.5. Piłka bramkowa
4.6. Siatkonoga
4.7. Ringo
4.8. Kometka
4.9. Tenis stołowy
BIBLIOGRAFIA
Książka
-
ISBN:
83-88845-53-5
-
Autor:
Jerzy Kołodziej,Maria Kołodziej,Marta Michnio,Ewa Polak