-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Uniwersytet K. Wielkiego
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Zagadnienie edukacji przyrodniczej w przedszkolu jest niezmiernie ważne. Bardzo dokładnie Autorka uzasadnia tę tezę we wstępie. Zwraca uwagę na korzyści, jakie daje małemu dziecku kontakt z przyrodą. Analiza treści wstępu pokazuje, iż kontakt z przyrodą wpływa w wysokim stopniu na wszechstronny rozwój dziecka. Dlatego ważne jest, aby kandydatów do zawodu nauczyciela przedszkola uświadomić o konieczności takiej edukacji i przygotować ich do profesjonalnej pracy nad zbliżaniem dzieci do przyrody ożywionej i nieożywionej. […]
Materiał […] opracowania stanowi istotny i twórczy krok w kierunku doskonalenia działań pedagogicznych nauczycieli wychowania przedszkolnego, a także doskonalszego przygotowania studentów pedagogiki przedszkolnej do przyszłej pracy zawodowej. Publikacja wpisuje się w ważny w obecnych czasach nurt rozważań o jakości edukacji dzieci w wieku przedszkolnym.
Z recenzji prof. dr hab. Anny Klim-Klimaszewskiej
Spis treści
WstępI. Przyrodnicze środowisko człowieka i jego charakterystyka
1. Środowisko przyrodnicze - przybliżenie pojęcia
2. Podstawowe składniki środowiska przyrodniczego i ich charakterystyka
3. Środowisko przyrodnicze a zdrowie człowieka
II. Przyroda w procesie wychowawczo-dydaktycznym przedszkola
1. Pojęcie, cele i zasady edukacji przyrodniczej w przedszkolu
2. Treści przyrodnicze w podstawie programowej i w wybranych programach wychowania w przedszkolu
3. Rozpoznawanie i rozwijanie inteligencji przyrodniczej u dzieci przedszkolnych
4. Konstruktywizm jako ożywcza zmiana
w edukacji przyrodniczej w przedszkolu
5. Niektóre wyniki badań nad znajomością pojęć i zagadnień przyrodniczych przez dzieci w wieku przedszkolnym
III. Zbliżanie dzieci przedszkolnych do przyrody ożywionej
1. Tendencje w zaznajamianiu dzieci przedszkolnych z przyrodą ożywioną
2. Metody zbliżania dzieci przedszkolnych do przyrody ożywionej
3. Formy zbliżania dzieci przedszkolnych do przyrody ożywionej
4. Praca nauczyciela nad zbliżaniem dzieci przedszkolnych do przyrody ożywionej
IV. Przyroda nieożywiona w edukacji przedszkolnej
1. Przyroda nieożywiona w przedszkolu - rozważania wstępne
2. Metody zbliżania dzieci do przyrody nieożywionej
3. Kształtowanie pojęć przyrody nieożywionej u dzieci przedszkolnych
4. Doświadczenia, eksperymenty i obserwacje w kształtowaniu pojęć i zaznajamianiu dzieci ze zjawiskami przyrody nieożywionej
V. Warunki sprzyjające zbliżaniu dzieci przedszkolnych do przyrody
1. Podmiotowość dziecka w procesie edukacji przyrodniczej w przedszkolu
2. Przestrzeń edukacyjna zbliżająca dzieci do przyrody
3. Przygotowanie nauczyciela do realizacji treści przyrodniczych w przedszkolu
4. Współpraca przedszkola z rodzicami w zakresie zbliżania dzieci do przyrody
Zakończenie
Słownik terminów przyrodniczych
Bibliografia
Sumary
Książka
-
ISBN:
978-83-8018-012-3
-
Autor:
Krystyna Żuchelkowska
-
Wydanie:
1
-
Rok wydania:
2015
-
Format:
148 x 210 mm
-
Liczba stron:
210
-
Oprawa:
Miękka