-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2013, wydanie 1, format 160 x 240, objętość 368 str., oprawa miękka
Podstawowym warunkiem edukacji małego dziecka – tworzonej zgodnie z humanistyczną, poznawczą i transgresyjną koncepcją rozumienia człowieka – jest jak najlepsze przygotowanie do pracy pedagogicznej nauczycieli-wychowawców. Wszystkie społeczeństwa zarówno w przeszłości, jak i współcześnie chcą mieć przede wszystkim dobrych nauczycieli, ponieważ zdają sobie sprawę z tego, że od nich zależy jakość edukacji, która:
[...] w znacznym stopniu wyznacza losy życiowe ludzi, szanse rozwojowe społeczeństw, przemiany cywilizacyjne. Jakość edukacji zależy od wielu czynników, a wśród nich szczególną rolę odgrywa przygotowanie nauczycieli, ich osobowość i stosowane metody pracy. Zrozumiałe więc jest odwieczne zainteresowanie sprawami zawodu nauczycielskiego.
Opracowania zamieszczone w tym tomie są poświęcone właśnie przygotowaniu do pracy i pracy zawodowej nauczycieli-wychowawców w przedszkolu i w klasach I–III szkoły podstawowej.
Tom składa się z trzech części. W pierwszej – noszącej tytuł Poglądy i doświadczenia polskich nauczycieli-wychowawców – Czytelnicy mogą znaleźć autorskie propozycje dotyczące m.in. współczesnych wyzwań dla szkoły i nauczyciela w kontekście przygotowania dzieci do uczenia się przez całe życie, oceny (nie)gotowości szkoły na przyjęcie najmłodszego ucznia oraz sposobów zapobiegania i przeciwdziałania niepowodzeniom szkolnym. Autorzy wszystkich tekstów zwracają uwagę na relacje między zaleceniami płynącymi z teorii (czy szerzej – wiedzy) pedagogicznej, poczynaniami w zakresie polityki oświatowej a praktyką edukacyjną w zakresie kształcenia i wychowania małych dzieci.
Kolejna część – Poglądy i doświadczenia nauczycieli edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej w Czechach i na Słowacji – zawiera zarówno teoretyczną, jak i praktyczną egzemplifikację zagadnień związanych z edukacją nauczycieli u naszych południowych sąsiadów. Autorki opracowań szczególne znaczenie przypisują pedagogicznym oraz psychologicznym aspektom działań edukacyjnych podejmowanych przez nauczyciela przedszkolnego i wczesnoszkolnego, wspomagających rozwój i kształcenie dziecka, a także porównują propozycje merytoryczne i rozwiązania metodyczne stosowane w Czechach, na Słowacji oraz w Polsce.
Tom zamyka część – Postrzeganie edukacji małego dziecka przez studentów – przyszłych nauczycieli – będąca prezentacją wyników badań prowadzonych wśród studentów kierunków pedagogicznych.
Zamieszczone w tej części opracowania skupiają się głównie na kwestiach dotyczących roli i zadań współczesnego nauczyciela oraz potrzebach i możliwościach wychowania międzykulturowego w przedszkolu i w klasach I–III. Przywołane rezultaty poczynań empirycznych wraz z ich analizą i interpretacją odnoszą się również do umiejętności językowych i matematycznych studentów, których badania zostały zainspirowane Ogólnopolskimi Badaniami Umiejętności Trzecioklasistów OBUT 2011.
Spis treści
WprowadzeniePOGLĄDY I DOŚWIADCZENIA POLSKICH NAUCZYCIELI-WYCHOWAWCÓW
Lidia Wollman
Jak przygotować uczniów do uczenia się przez całe życie?
Wyzwania dla szkoły i nauczyciela
Arkadiusz Wąsiński
Strategie myślenia projektującego w pracy dydaktycznej nauczyciela
jako czynnik wyzwalający kreatywność poznawczą ucznia
Grażyna Rura
(Nie)gotowość szkoły na przyjęcie najmłodszego ucznia. Refleksje z badań
Jadwiga Oleksy
Podręcznik w pracy domowej uczniów na szczeblu kształcenia zintegrowanego –
duży problem w edukacji małego dziecka
Sposoby zapobiegania i przeciwdziałania niepowodzeniom szkolnym –
w opinii nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej
POGLĄDY I DOŚWIADCZENIA NAUCZYCIELI EDUKACJI PRZED-
I WCZESNOSZKOLNEJ W CZECHACH I NA SŁOWACJI
Radmila Burkovičová
Działania nauczyciela przedszkolnego wspomagające rozwój dzieci
w wieku przedszkolnym
Marie Švrčková
Role učitele v rozvoji a hodnocení kvality počáteční čtenářské gramotnosti
žáků primární školy
Soňa Kariková
Psychologické aspekty učiteliek primárneho vzdelávania v Slovenskej republike
Simoneta Babiaková
Príprava a riadenie edukačného procesu na primárnom stupni školy
Slovensko-česko-poľské výskumné zistenia
Bronislava Kasáčová
Učiteľ – projektant a realizátor výučby alebo diagnostyk dieťaťa v ranej edukácii
Potreba profesijných štandardov, alebo pedagogická idealizácia
Alena Doušková
Skúsenostné učenie a edukačné aktivity v materskej škole
Mariana Cabanová
Vzdelávanie dieťaťa so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami
a profesijné činnosti učiteľa v podmienkach primárneho vzdelávania
POSTRZEGANIE EDUKACJI MAŁEGO DZIECKA PRZEZ STUDENTÓW –
PRZYSZŁYCH NAUCZYCIELI
Małgorzata Zalewska-Bujak
Nauczyciel – jego rola i zadania w opinii studentów pierwszego roku
kierunków pedagogicznych
Ewa Ogrodzka-Mazur
Wychowanie międzykulturowe małego dziecka w opinii studentów –
przyszłych nauczycieli
Renata Raszka
Rozwijanie myślenia matematycznego dziecka w przekonaniach nauczycieli
i kandydatów na nauczycieli
Elżbieta Marek
Umiejętności językowe i matematyczne studentów pedagogiki wczesnoszkolnej
Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach – Filia w Piotrkowie Trybunalskim
Informacja o autorach
Książka
-
ISBN:
978-83-7850-204-3
-
Autor:
Szuścik Urszula,Ogrodzka-Mazur Ewa,Zalewska-Bujak Małgorzata