Warszawa 2001, wyd. 1, format 140 x 200, objętość 115 str., oprawa miękka
Zamierzeniem tej książki jest inspiracja i dostarczenie pomysłów do zabaw, które sprzyjać będą zwiększaniu możliwości poprawnego i twórczego opanowania języka Twojego dziecka.Ma na celu pokazanie, jak wykorzystując zabawę i przeżywając radość ze wspólnie spędzanych chwil, pomóc mu w nauce mowy.
Spis treści
WstępDlaczego działania stymulujące rozwój jeżyka dziecka są takie ważne
Część I. Cząstki słów - głoski, sylaby
Wymyślamy słowa różnej długości
Kończymy słowa
Znajdujemy początek słowa
Znajdujemy słowa z określoną głoską
Znajdujemy wyrazy z określoną literą
Przekształcamy słowa
Układamy rymy
Odgadujemy zaszyfrowane wyrazy
Wymyślamy jak najwięcej wyrazów z podanych liter
Układamy jak najdłuższy wyraz, dopisując kolejno litery
Szukamy wyrazów ukrytych w wyrazach
Czytamy od strony lewej do prawej i od prawej do lewej
Rozwiązujemy zagadki
Część II. Słowa jako elementy języka - słowotwórstwo
Łączymy dwa wybrane słowa
Dobieramy słowa łączące się tematycznie
Tworzymy ciągi logicznie łączących się słów
Wyszukujemy słowo, które nie pasuje do pozostałych
Wymyślamy słowa o przeciwstawnym znaczeniu
Wyszukujemy słowa, które brzmią tak samo a oznaczają coś
innego
Rozwiązujemy zagadki, których odpowiedzią są słowa wielo
znaczne
Wyszukujemy synonimy
Tworzymy rodzinki słów
Wyszukujemy słowa określające czynności
Nazywamy czynności
Znajdujemy słowa określające
Podajemy nazwy rekwizytów związanych z wykonywaniem
różnych zawodów
Słuchamy poleceń i postępujemy zgodnie z nimi
Nazywamy dźwięki
Tworzymy neologizmy
Tworzymy neologizmy od słów określających cechy
Wymyślamy zdrobnienia i zgrubienia
Znajdujemy słowa nadrzędne
Część III. Zdanie jako podstawa wypowiedzi
Liczymy słowa w zdaniu
Dopowiadamy brakujące słowo
Układamy zdania określonej długości
Układamy zdanie z podanymi słowami
Kończymy zdanie
Uzupełniamy zdanie brakującym słowem
Zmieniamy kolejność słów w zdaniu
Zmieniamy sens zdania
Przekształcamy zdanie i tworzymy łańcuszek zdań
Układamy zdanie, w którym każde słowo zaczyna się tą samą
głoską
Znajdujemy i poprawiamy błędy
Skracamy zdanie
Rozwijamy zdanie
Łączymy dwa zdania
Układamy pytania
Układamy zdania przeczące
Część IV. Tekst jako pełne wykorzystanie zasad językowego
porozumiewania się
Znajdujemy kolory w wypowiedzi
Określamy, czy wypowiedź jest prawdziwa, czy nie
Opisujemy cechy rzeczy, zwierząt i ludzi poprzez
wyszukiwanie odpowiednich porównań
Kończymy opowiadanie
Zadajemy pytania, aby rozwiązać zagadkę
Układamy zagadki
Określamy wybraną rzecz lub osobę
Opisujemy, jak narysować wzór
Zagadki i żarty słowne
Bibliografia
Książka
-
ISBN:
83-88149-60-1
-
Autor:
Ewa Słodownik-Rycaj
Inne tytuły z tej serii:
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...