-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2006, wyd. 1, format 160 x 235, objętość 266 str., oprawa miękka
Podejmując problematykę dzieci z chorobą nowotworową, Autorka chciała poznać ich sytuację osobistą, rodzinną i szkolną. Decyzja takiego wyboru podyktowana była spotkaniami Autorki zarówno z dziećmi hospitalizowanymi z powodu choroby nowotworowej, jak i ich rodzicami na oddziale hematologiczno-onkologicznym Wojewódzkiego Specjalistycznego Szpitala Dziecięcego w Olsztynie.
Temat poruszony w pracy jest złożony o coraz bardziej aktualny. Istotne jest poznanie pewnych aspektów samej choroby, jak również tych, które wiążą się z chorym dzieckiem, jego rodziną oraz nauczycielami i rówieśnikami.
Pracę podzielono na dziewięć rozdziałów, w których omówiono zagadnienia choroby przewlekłej, choroby nowotworowej jako odmiany choroby przewlekłej oraz sytuację osobistą, rodzinną i szkolną dzieci z nowotworami (m.in. obraz choroby oraz stałe jej elementy, takie jak ból, lęk, ograniczenie aktywności; status materialny rodzin, postawy rodziców wobec chorych dzieci oraz stosunki w takich rodzinach, motywację do nauki szkolnej, zachowania antyspołeczne oraz stosunki dziecka chorego z nauczycielami i rówieśnikami w klasie).
Spis treści
WstępCHOROBA PRZEWLEKŁA
1. Rozważania terminologiczne
2. Stałe elementy choroby przewlekłej
3. Wielowymiarowość choroby przewlekłej
4. Wielowarstwowość choroby przewlekłej
CHOROBA NOWOTWOROWA JAKO SWOISTY RODZAJ CHOROBY PRZEWLEKŁEJ
1. Rodzaje chorób nowotworowych u dzieci
2. Etiologia chorób nowotworowych
3. Epidemologia chorób nowotworowych
4. Leczenie chorób nowotworowych
SYTUACJA OSOBISTA, RODZINNA I SZKOLNA DZIECI Z CHOROBĄ NOWOTWOROWĄ. STAN BADAŃ
1. Sytuacja osobista
2. Sytuacja rodzinna
3. Sytuacja szkolna
METODOLOGICZNE POSTAWY BADAŃ WŁASNYCH
1. Cel badań i problemy badawcze
2. Zmienne i ich wskaźniki
3. Metoda, techniki i narzędzia badawcze
4. Teren i organizacja badań
5. Charakterystyka badanych
SYTUACJA OSOBISTA DZIECI Z CHOROBĄ NOWOTWOROWĄ. WYNIKI BADAŃ
1. Obraz choroby
2. Stałe elementy choroby
3. Obraz siebie
4. Cenione wartości
5. Poczucie umiejscowienia kontroli zdrowia
SYTUACJA RODZINNA DZIECI Z CHOROBĄ NOWOTWOROWĄ. WYNIKI BADAŃ
1. Status materialny rodzin
2. Postawy rodziców wobec dzieci chorych
3. Stosunki w rodzinach dzieci chorych
SYTUACJA SZKOLNA DZIECI Z CHOROBĄ NOWOTWOROWĄ. WYNIKI BADAŃ
1. Społeczne przystosowanie dzieci
2. Stosunki dziecka chorego z rówieśnikami z klasy
3. Stosunki dziecka chorego z nauczycielami ?
REFLEKSJE KOŃCOWE
IMPLIKACJE DLA PRAKTYKI
Książka
-
ISBN:
83-7308-752-4
-
Autor:
Beata Antoszewska