Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: John Harpur, Maria Lawlor, Michael Fitzgerald,
Waga produktu: 0.370 kg
Realizacja zamówienia: 48 godzin
Wysyłka od: 10.50 PLN

Niniejsza książka to znakomity poradnik dla wszystkich tych, którzy zajmują się planowaniem i prowadzeniem treningów socjalizacyjnych dla nastolatków z Zespołem Aspergera, poczynając od rodziców, nauczycieli, a kończąc na doradcach i terapeutach. Ci młodzi ludzie powszechnie mają ogromne trudności z komunikacją i życiem społecznym, bardzo dotkliwie odczuwane zwłaszcza w okresie dojrzewania, w grupach rówieśniczych. Autorzy proponują program interwencji, w ramach których trenowane są umiejętności społeczne, mające ułatwić porozumiewanie się z rówieśnikami i akceptację przez nich. Pierwsza część książki obejmuje podstawy metodologiczne, językowe, filozoficzne i naukowe takiego podejścia. W części drugiej, praktycznej, zarysowane są:
- formaty sesji
- możliwe problemy i rozwiązania
- waga podejścia terapeuty
- rola rodziców
- przykładowy schemat kursu

Spis treści

Podstawowe problemy interwencji w zakresie rozwijania
umiejętności społecznych
Podstawy
Krótki przegląd kwestii diagnostycznych
Trening umiejętności społecznych: czynnik zdumienia
Zasadnicza zagadka Zespołu Aspergera
Umiejętności społeczne, rozumienie społeczne, kompetencja społeczna
Przegląd treści książki
Współczesne poglądy na temat Zespołu Aspergera
Rozumienie sposobu myślenia
Psychologia ludowa
Teoria umysłu
Centralna spójność
Krótka notka na temat mózgu
Dysfunkcja wykonawcza
Deficyt intersubiektywności
Problemy genetyczne
Wnioski
Komunikacja i problemy językowe
Umiejętności pragmatyczne: uczenie się z badań nad językiem
Rutyny konwersacyjne: komunikowanie się z innymi
Deficyty komunikacyjne w Zespole Aspergera
Kategorie pragmatyczne służące ocenie wymiany konwersacyjnej
Rozumienie intencjonalności w rozmowie
Krótkie lekcje interwencji
Dlaczego język nie wystarcza: inne czynniki wymagające rozważenia
Wnioski
Montowanie interwencji
Jak ważne jest otoczenie?
Nadzieja na osiągnięcie czego?
Najlepsze tematy wynikające z praktyki: w kierunku schematu
Problemy związane z „prześwietlaniem" grupy
Tematy do modelowania interakcji
Tematy społecznych interakcji
Rezultaty interwencji
Modelowanie z wykorzystaniem wideo oraz 2 wykorzystaniem scenariuszy
Dlaczego zawracać sobie głowę materiałami wideo?
Ostrzeżenie dotyczące oczekiwań
Uczenie się z obserwacji a materiały wideo
Modele scenariuszy: nieskuteczne versus skuteczne
Przykład zastosowania nagrania wideo
Nie mam nagrań: co mogę zrobić?
Wnioski
Format sesji
Na co zwrócić uwagę?
Wnioski
Problemy i propozycje rozwiązań
Negatywne doświadczenia z rówieśnikami: wiktymizacja
Intelektualizacja: powszechny sposób na obronę
Motywacyjny letarg
Kontrolowanie lęku
Problemy psychiatryczne związane z Zespołem Aspergera
Zaburzenia lękowe
Depresja
Myśli i zachowania samobójcze
Nadpobudliwość psychoruchowa z deficytem uwagi
Zachowania opozycyjna-buntownicze
Wnioski: w grupie lub poza nią?
Plany sesji i materiały
Czynniki powszechnie występujące w interwencjach
Zasoby i oczekiwania
Plany sesji wewnątrz interwencji
Wnioski
Problemy ewaluacyjne
Ewaluacja jest ważna
Kogo zapytać? Rodzicielski ciąg dalszy
Nie jesteś pewien, czy to działa: co robić?
Mały zysk jest lepszy niż żaden
Wnioski
Ćwiczenie relaksacyjne
Oczyść swój umysł
Arkusz zakazanych zwrotów
Arkusz planowanych działań
Wciąganie wszystkich do gry interakcyjnej
Zgadnij kto?
Szarady mimiczne - idealne do odgrywania ról przez osoby z ZA
Przykładowy skrypt
Scenariusz biblioteczny l
Scenariusz biblioteczny 2
Kwestionariusz efektów społecznych
Bibliografia
Indeks rzeczowy
Indeks autorów

Książka

  • ISBN: 

    978-83-61309-71-0

  • Autor: 

    John Harpur, Maria Lawlor, Michael Fitzgerald

  • Wydanie: 

    1

  • Rok wydania: 

    2012

  • Format: 

    165 x 235

  • Liczba stron: 

    228

  • Oprawa: 

    miękka

Inne tytuły z tej serii:
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...