-
Załączniki bezpieczeństwa
Załczniki do produktuZałączniki dotyczące bezpieczeństwa produktu zawierają informacje o opakowaniu produktu i mogą dostarczać kluczowych informacji dotyczących bezpieczeństwa konkretnego produktu
-
Informacje o producencie
Informacje o producencieInformacje dotyczące produktu obejmują adres i powiązane dane producenta produktu.Impuls
-
Osoba odpowiedzialna w UE
Osoba odpowiedzialna w UEPodmiot gospodarczy z siedzibą w UE zapewniający zgodność produktu z wymaganymi przepisami.
Kraków 2008, wyd. 1, format 165 x 235, objętość 320 str., oprawa miękka
W niniejszym tomie zostały przedstawione artykuły dotyczące wybranych problemów kształcenia i wychowania w zmieniającym się społeczeństwie. Poszczególni autorzy snują swoje rozważania na temat dziecka i jego świata głównie w kontekście rodziny, przedszkola i szkoły. Wśród nich są zarówno znani badacze, jak i młodzi, będący na progu rozwoju naukowego. Łączy ich pasja na rzecz wzbogacania teorii i praktyki pedagogicznej wobec wyzwań współczesności i przyszłości. Ze względu na doświadczenie i warsztat badawczy autorów zakres podejmowanej problematyki, jej ujęcie i przedstawienie z pewnością będą interesujące dla szerokiego grona czytelników. Prezentowany tom otwierają cztery artykuły wprowadzające do zasygnalizowanej w tytule problematyki. Pierwszy to artykuł prof. Bogusława Śliwerskiego, w którego tytule autor zawarł pytanie: Pedagogika dziecka w stanie zagrożenia? Kolejny artykuł wyszedł spod pióra prof. Jolanty Zwiernik, a dotyczy nauczyciela wobec niejednoznaczności kategorii „dziecko". W następnym tekście prof. Bożena Matyjas podjęła zagadnienie związane z obliczem dzieciństwa we współczesnych rodzinach polskich. Natomiast głównym przedmiotem rozważań prof. Jadwigi Izdebskiej jest dziecko i jego dzieciństwo w rodzinie dysfunkcyjnej oraz wynikające z tego wyzwania dla edukacji szkolnej. W kolejnych artykułach możemy dostrzec dość szerokie spektrum problemów pedagogicznych, będących przedmiotem zainteresowań badawczych ich autorów. Są wśród nich także takie, w których autorzy odnoszą się do wybranych zagadnień natury ogólnej, wynikających z założeń reformy systemu edukacyjnego. Dominują artykuły poruszające daną tematykę w kontekście określonej grupy wiekowej i środowiska. Warto zwrócić uwagę, że obok tekstów autorów polskich zamieszczono również artykuły nauczycieli akademickich z kilku ośrodków zagranicznych, wydrukowane w językach, w jakich złożono je do publikacji.
Spis treści
WstępI Zagrożenia i perspektywy rozwoju współczesnego dziecka
Bogusław Śliwerski
Pedagogika dziecka w stanie zagrożenia?
Bożena Matyjas
Oblicza dzieciństwa we współczesnych rodzinach polskich
Jolanta Zwiernik
Nauczyciel wobec niejednoznaczności kategorii „dziecko”
Jadwiga Izdebska
Dziecko w rodzinie dysfunkcyjnej jako wyzwanie dla edukacji szkolnej
Olga Wyżga
Wszechstronny i harmonijny rozwój ucznia – założenie reformy
czy szkolna rzeczywistość
Jiří Kropáč, Jitka Kropáčová
Aktuelle Probleme der Entwicklung der Pädagogik aus der Sicht
der Optimierung der Schülertätigkeit im Unterricht
Zsuzsanna Olvasztó
Lifestyle and physical activity of pedagogue majors
Wioletta Danilewicz
Przestrzenie życia współczesnego dziecka
György Kovács, Éva Bakosi Kovács, Anikó Nagy Varga
Difficulties of the transition from nursery school to elementary school
in Hungary today
II Rola dorosłych w wychowaniu i edukacji dziecka
Beata Zięba
Rola domu rodzinnego w kształtowaniu prawidłowych postaw
wobec norm społecznych u dzieci
Marianna Styczyńska
Mężczyzna w opiece nad dzieckiem w przedszkolu
– antidotum na zaniedbane obszary w życiu rodziny
Agnieszka Szewczyk-Zakrzewska
Co rozumie się przez stereotyp, co rozumie się przez stereotyp płci?
Struktura i treść stereotypu płci
Danuta Dramska
Współpraca logopedy, rodziców, nauczycieli i lekarzy
w terapii zaburzeń mowy u dzieci
Ewa Czerwińska
Rodzina, szkoła i grupa rówieśnicza a poczucie alienacji
u młodzieży przestępczej
Renata Królikiewicz
Dialog w procesie wychowawczym
Agnieszka Grzywa-Bilkiewicz
Czynniki środowiska szkolnego wpływające na
agresywne zachowania dzieci
Anna Stolińska
Dziecko w społeczeństwie informacyjnym – zagrożenia i perspektywy
jego rozwoju
III Potrzeby i możliwości rozwojowe dziecka
Janina Uszyńska-Jarmoc
Podmiotowe wyznaczniki twórczej aktywności dzieci
w młodszym wieku szkolnym
Jolanta Sajdera
Aktywność społeczna dzieci w wieku przedszkolnym
Zuzanna Zbróg
Hierarchia specyficznych potrzeb społecznych uczniów
klas I–III szkoły podstawowej
Anna Struzik
Źródła szkolnych uczuć uczniów klas I–III szkół podstawowych
Danuta Czelakowska
Umiejętności językowe uczniów klas początkowych
w zakresie rozumienia oraz wykorzystania słownictwa
i utartych związków frazeologicznych
Barbara Dudel
Dojrzałość do uczenia się matematyki dzieci rozpoczynających naukę
w klasie I szkoły podstawowej – diagnoza
Władysława Maria Francuz
Folklor polski i słowiański – radością dzieci i młodzieży
Sabina Furgoł, Lechosław Hojnacki
Pokolenie online w tradycyjnej szkole – nowe wyzwania
Bożena Jarosz, Irena Pulak
Potrzeby i umiejętności młodzieży szkół ponadgimnazjalnych
w zakresie technologii informacyjnej. Wyniki badań ankietowych
studentów I roku kierunków pedagogicznych
Ryszard Mysior
Znaczenie procesów informacyjnych w kontekście planów edukacyjnych
i zawodowych uczniów. Z doświadczeń powiatu tarnowskiego
IV Obraz świata w opiniach dzieci
Grażyna Rudkowska
Oczekiwania dzieci kończących edukację przedszkolną wobec szkoły
Lucyna Smółka
Rodzina w opiniach dzieci 5–6-letnich
Anna Wójcik
Postawy uczniów klas gimnazjalnych wobec własnej ojczyzny
Mieczysław Dudek
Uczniowie wobec zagrożenia sektami
Książka
-
ISBN:
978-83-7308-990-7
-
Redaktor:
Bożena Muchacka, Krzysztof Kraszewski