Warszawa 2006, wydanie 1, format 145 x 205, objętość 148 str., oprawa miękka
Celem powstania tej książki jest przedstawienie społecznych, edukacyjnych i emocjonalnych aspektów dysgrafii, czyli niezdolności do wyraźnego pisania. Specjaliści szacują, że duża grupa uczniów szkół podstawowych zmaga się z zaburzeniami przyswajania wiedzy, które wymagają interwencji. Spektrum takich zaburzeń jest bardzo szerokie, a jednym z nich jest dysgrafia. Na łamach niniejszej książki przyjrzymy się dzieciom dotkniętym tym problemem. Gdy po raz pierwszy zajęłam się tym tematem w 1985 roku, odkryłam, że jest on bardzo zaniedbany i nie istnieją praktycznie żadne publikacje dotyczące dysgrafii. Od tamtej pory nauka poczyniła duże postępy. Dziś wiele osób zajmuje się rozpoznawaniem podobnych zaburzeń i układaniem dla dotkniętych nimi dzieci specjalnych programów edukacyjnych. Dzięki Internetowi wyniki najnowszych badań stały się ogólnie dostępne. Jestem zbudowana postępem, jaki dokonał się w ostatnich dwudziestu latach, i mam nadzieję, że moja książka stanie się dla państwa źródłem wiedzy i motywacji umożliwiającym skuteczną pomoc osobom doświadczającym problemów z pisaniem.
Spis treści
1. Prawda o zaburzeniach edukacyjnych2. Punkt widzenia rodziców
3. Szukanie pomocy
4. Punkt widzenia nauczyciela
5. Opracowywanie programu edukacyjnego
6. Strategie pisania
7. Narzędzia wspomagające
8. Współpraca
9. Dalsza edukacja
Dodatek 1. Konwersacyjne zastosowanie pisma w ciężkiej afazji
Dodatek 2. Słowniczek
Bibliografia
Książka
-
ISBN:
83-602-1521-9
-
Autor:
J. Lewinson