Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Czesław Kupisiewicz,
Waga produktu: 0.550 kg
EAN: 9788375878981
Wysyłka od: 9.90 PLN
Wydawca: Impuls


Kraków 2012, wydanie 1, format 165 x 235, objętość 322 str., oprawa miękka

Seria autorskich podręczników akademickich do pedagogiki jest kolejnym dopełnieniem polskiej literatury przedmiotu o nowe IMPULSY i spojrzenie na przedmiot jej naukowych badań,  najbardziej palące dla praktyki problemy edukacyjne, opiekuńcze i wychowawcze  oraz klasyczne lub/i nieznane jeszcze sposoby podejścia do ich rozwiązywania. W ponowoczesnej dobie naukowa wiedza rozwija się z nieprawdopodobną dynamiką, intensywnością i częstotliwością, toteż coraz trudniej jest adeptom tej profesji odnaleźć się w jej labiryncie. Autorzy serii wydawniczej zarówno potwierdzają aktualność przekazywanej nam wiedzy, jak i wychodzą w przyszłość z tym, co warte jest zatrzymania, refleksji czy dalszych badań. Właśnie dlatego nadałem tej serii tytuł: PEDAGOGIKA NAUCE I PRAKTYCE, bo każdy z autorów, pracując nad zakresem tematycznym własnej subdyscypliny naukowej, łączy w akademickim i podręcznikowym zarazem przekazie teraźniejszość z przyszłością, która na naszych oczach i tak staje się już przeszłością.

Czytelnikom podręczników nie tylko życzę miłej lektury, ale i zachęcam do wspólnej debaty, krytyki i recenzji, które nam wszystkim pomogą w doskonaleniu własnej twórczości.   

Spis treści

Wprowadzenie do serii Pedagogika Nauce i Praktyce

Wstęp

STAROŻYTNOŚĆ
Rozdział 1 Instytucje, koncepcje i myśli o wychowaniu w starożytnej Grecji
Rozdział 2 Teoria i praktyka wy chowania w starożytnym Rzymie

ŚREDNIOWIECZE
Rozdział 3 Wychowanie we wczesnym średniowieczu
Rozdział 4 Wychowanie między późnym średniowieczem a renesansem

RENESANS (ODRODZENIE)
Rozdział 5 Renesansowe koncepcje pedagogiczne
Rozdział 6 Reformacja i kontrreformacja a wychowanie

MIĘDZY RENESANSEM A OŚWIECENIEM
Rozdział 7 Narodziny i rozwój realistycznych nurtów w wychowaniu

OŚWIECENIE
Rozdział 8 Zachodnioeuropejskie wersje oświecenia i ich znaczenie dla teorii i praktyki wychowania
Rozdział 9 Oświecenie w Polsce

U PROGU CZASÓW WSPÓŁCZESNYCH
Rozdział 10 Teoria i praktyka wy chowania u progu czasów współczesnych
Rozdział 11 Natywizm i związane z nim kierunki pedagogiczne
Rozdział 12 Edukacyjne koncepcje Nowe go Wychowania
Rozdział 13 Socjologiczne nurty w teorii i praktyce wy chowania .
Rozdział 14 Pedagogika kultury, pedagogika religijna oraz pedagogiczne koncepcje Karola Marksa i Fryderyka Engelsa

CZASY WSPÓŁCZESNE
Rozdział 15 Wybrane nurty pedagogiczne oraz ich znaczenie dla teorii i praktyki wy chowania

PIERWSZE DEKADY TERAŹNIEJSZOŚCI
Rozdział 16 Edukacyjny bilans XX i pierwszej dekady XXI wie ku

Zakończenie
Bibliografia
Indeks rzeczowy
Indeks osób

Książka

  • ISBN: 

    978-83-7587-898-1

  • Autor: 

    Czesław Kupisiewicz

Inne tytuły z tej serii:
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...

aaa ssss