Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Małgorzata Mądry-Kupiec,
Waga produktu: 0.300 kg
EAN: 9788375874303
Wysyłka od: 8.00 PLN
Wydawca: Impuls

Kraków 2011, wydanie 1, format 170 x 240, objętość 164 str., oprawa miękka

Prezentowane opracowanie powstało na podstawie rozprawy doktorskiej napisanej pod naukowym kierunkiem prof. dr hab. Henryki Kwiatkowskiej z Uniwersytetu Warszawskiego.

Książka składa się z dwóch części praktycznej (badawczej ) i teoretycznej.
Opracowane praktyczne wyniki badań znajdują się w drugiej części książki (rozdziały IV–VII). W rozdziałach IV, V i VI autorka rozpatruje kolejno proporcje mówienia i słuchania przez nauczyciela i ucznia na lekcji, specyfikę słuchania ucznia przez nauczyciela oraz zakres, w jakim pedagodzy są świadomi swojego sposobu porozumiewania się z młodzieżą. Analizy tej dokonuje, porównując obie badane grupy: nauczycielską i uczniowską na podstawie wyników uzyskanych z badań ankietowych. Natomiast rozdział VII w całości jest poświęcony analizie jakościowej nagranych lekcji, gdzie zostały zestawione uzyskane wyniki z danymi z badań ankietowych.

W badaniach wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego, by poznać opinię nauczycieli na temat ich sposobu mówienia i słuchania uczniów. Zebrane dane porównano z opinią uczniów o komunikacji nauczycieli z młodzieżą na lekcji.
Odniesieniem teoretycznym do uzyskanych wyników badań jest pierwsza część książki (rozdziały I, II i III), w której zostaje zarysowana ogólnie problematyka komunikacji werbalnej nauczyciela i ucznia. Autorka podejmuje tu rozważania nad rolą i znaczeniem języka, zastanawia się również nad cechami warunkującymi efektywne mówienie i słuchanie w relacji nauczyciela i ucznia na lekcji.

Spis treści

Rozdział I Język – jego status i znaczenie 
Rozdział II Mówienie nauczyciela i ucznia w klasie szkolnej 
Rozdział III Słuchanie nauczyciela warunkiem dialogu z uczniem 
Rozdział IV Opis badań i interpretacja wyników
Rozdział V Analizujące słuchanie nauczyciela szansą na zrozumienie ucznia
Rozdział VI Świadomość nauczycieli dotycząca sposobu mówieniai słuchania ucznia 
Rozdział VII Mówienie i słuchanie w relacji wychowawczej – analiza lekcji 

Książka

  • ISBN: 

    978-83-7587-430-3

  • Autor: 

    Małgorzata Mądry-Kupiec

Inne tytuły z tej serii:
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...

aaa ssss