Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Maria Węglińska,
Waga produktu: 0.180 kg
EAN: 837308519X
Wysyłka od: 9.00 PLN
Wydawca: Impuls

Kraków 2005,  wyd. 2, format 145 x 205, objętość 128 str., oprawa mięka

Celem niniejszej pracy jest ukazanie różnorodności w planowaniu konspektu, począwszy od koncepcji planowania łącznego. Jest to materiał porównawczy, ukazujący zmienność ogólnej struktury konspektu jak i jej poszczególnych elementów. Autorka przedstawiła schematy planowania według niektórych koncepcji edukacji zintegrowanej, a także schematy planowania związane z pracą w przedszkolu oraz w szkole podstawowej i specjalnej. Odpowiada ona na pytania co  należy uczynić, aby zintegrowany program kształcenia stymulował i wspierał rozwój wzwyż oraz co wchodzi w skład takiego programu.

Publikacja adresowana jest głównie do kandydatów na nauczycieli, ale będzie również pomocna nauczycielom-praktykom.

Spis treści

Wstęp
I. Budowa konspektu
1. Planowanie pracy dydaktycznej
2. Konspekt (scenariusz, projekt, plan)
3. Konspekt (plan) – czego?
4. Ogólna struktura konspektu
5. Tematyka, temat
6. Ośrodek tematyczny, ośrodek dzienny
7. Cele kształcenia

II. Planowanie w wybranych koncepcjach edukacyjnych
1. Planowanie w nauczaniu łącznym
2. Planowanie pracy w koncepcji integralnego wychowania i nauczania
3. Planowanie w integralnym kształceniu w klasach niższych

III. Planowanie pracy w przedszkolu i w edukacji wczesnoszkolnej
1. Planowanie pracy w przedszkolu
2. Planowanie pracy w szkole podstawowej specjalnej
3. Planowanie pracy w szkole masowej w świetle publikacji zwartych
4. Planowanie pracy w świetle wybranych artykułów
5. Struktura scenariuszy w świetle wybranych programów autorskich
6. Scenariusz zajęć według wybranych przewodników metodycznych

V. Zasady kształcenia
1. Klasyfikacja zasad kształcenia w ujęciu W. Okonia
2. Klasyfikacja zasad nauczania w ujęciu Cz. Kupisiewicza
3. Zasady kształcenia integralnego w ujęciu W. Andrukowicza

V. Metody edukacyjne
1. Klasyfikacja metod nauczania –uczenie się w ujęciu W. Okonia
2. Klasyfikacja metod nauczania w ujęciu Cz. Kupisiewicza
3. Podział metod nauczania w ujęciu B. Niemierki
4. Zmodyfikowany podział metod nauczania w ujęciu F. Bereźnickiego
5. Metody wspierania aktywności edukacyjnej dzieci w ujęciu R. Więckowskiego
6. Metody edukacji wczesnoszkolnej w ujęciu J. Kujawińskiego
7. Zmodyfikowany podział metod nauczania w ujęciu F. Szloska
8. Metoda jako continuum informacyjno-reformacyjne w ujęciu W. Andrukowicza
9. Metody aktywizujące proces uczenia się w ujęciu M. Taraszkiewicz
10. Aktywizujące metody i techniki w edukacji wczesnoszkolnej w ujęciu J. Krzyżewskiej
11. Metody aktywizujące w ujęciu E. Brudnik, A. Moszyńskiej, B. Owczarskiej
12. Klasyfikacja dramy

VI. Formy organizacyjne
1. Formy organizacyjne w ujęciu Cz. Kupisiewicza
2. Formy organizacyjne aktywności uczniów w ujęciu R. Więckowskiego
3. Formy organizacyjne lekcji w ujęciu M. Nagajowej

VII. Środki dydaktyczne
1. Typologia środków dydaktycznych w ujęciu W. Okonia
2. Podział środków kształcenia w ujęciu Cz. Kupisiewicza
3. Klasyfikacja środków dydaktycznych w ujęciu R. Więckowskiego
4. Klasyfikacja środków dydaktycznych w ujęciu B. Niemierki
5. Klasyfikacja środków dydaktycznych w ujęciu W. Andrukowicza

Zakończenie
Bibliografia

Książka

  • ISBN: 

    83-7308-519-X

  • Autor: 

    Maria Węglińska

Inne tytuły z tej serii:

aaa ssss