Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Małgorzata Kryczka
Waga produktu: 0.600 kg
Realizacja zamówienia: 48 godzin
EAN: 9788362891382
Wysyłka od: 9.90 PLN
Wydawca: AWF Kraków

Kraków 2014, wydanie 1, format 170 x 240, objętość 232 str., oprawa miękka

"Niniejsza monografia stanowi owoc własnych badań i analiz, prowadzonych w zakresie konsumpcji usług turystycznych. Zaprezentowano w niej wielkości wydatków gospodarstw domowych na turystykę i ich skorelowanie z wielkością i strukturą osiąganych przez nie dochodów, w tym dochodów transferowych, a także relacje zachodzące między wielkością dochodów i czasem wolnym, przeznaczanym przez gospodarstwa domowe na turystykę. Dokonano pogłębionych analiz współzależności zachodzących między aktywnością turystyczną społeczeństwa i wielkością zapotrzebowania na usługi turystyczne a poziomem zamożności gospodarstw domowych. Wykorzystano w tym celu szeroko zakreślony zbiór danych liczbowych, w tym wskaźnikowych, traktowanych jako wyznaczniki konsumpcji usług turystycznych, ujętych najczęściej w wieloletnie szeregi czasowe. Zaprezentowano również wyniki ogólnopolskich badań sondażowych, dotyczących subiektywnej oceny zaspokojenia potrzeb w zakresie turystyki.

Praca została napisana w oparciu o analizę literatury przedmiotu. W części empirycznej podjęto próbę dokonania analiz i oceny konsumpcji usług turystycznych społeczeństwa polskiego na źródłowych i wtórnych materiałach publikowanych przez Główny Urząd Statystyczny, Instytut Turystyki oraz Centrum Badania Opinii Społecznej. Korzystano także z prasy i raportów branżowych oraz informacji publikowanych w Internecie. Z uwagi na brak uniwersalnych metod badania konsumpcji usług turystycznych utrudnione jest jednak porównywanie wyników badań przeprowadzanych przez różne instytucje oraz ośrodki badawcze." Ze wstępu

Spis treści

Wstęp
1. Konsumpcja usług turystycznych i jej funkcje
1.1. Charakterystyka usług turystycznych i ich rola w zaspokajaniu potrzeb
1.2. Istota konsumpcji usług turystycznych i jej uwarunkowania
1.3. Modele decyzyjne konsumentów na rynku usług turystycznych

2. Metodyka badań konsumpcji usług turystycznych
2.1. Konsumpcja usług turystycznych jako przedmiot badań
2.2. Źródła danych o konsumpcji usług turystycznych w Polsce
2.3. Mierniki i wskaźniki konsumpcji usług turystycznych

3. Zapotrzebowanie Polaków na usługi turystyczne – analiza zmian długookresowych
3.1. Aktywność turystyczna polskiego społeczeństwa jako czynnik zapotrzebowania na usługi turystyczne
3.2. Dynamika zmian zapotrzebowania na usługi transportowe i noclegowe
3.3. Długookresowe zmiany w wydatkach na podróże i usługi turystyczne
3.4. Subiektywna ocena zaspokojenia potrzeb wypoczynku wobec zmian w stanie zamożności społeczeństwa

4. Konsumpcja usług turystycznych w świetle dochodów gospodarstw domowych
4.1. Aktywność turystyczna i cele wyjazdów a zróżnicowanie dochodów gospodarstw domowych
4.2. Wpływ wielkości osiąganych dochodów w gospodarstwie domowym na wydatki na wyjazdy turystyczne
4.3. Dochody gospodarstw domowych a formy wyjazdów turystycznych i sposoby podróżowania

5. Uczestnictwo w turystyce w świetle jakości życia gospodarstw domowych – wybrane zagadnienia
5.1. Spożytkowanie czasu wolnego na turystykę na tle różnic w zamożności gospodarstw domowych
5.2. Transfery jako finansowe wsparcie uczestnictwa w wyjazdach turystycznych
5.3. Materialne i pozamaterialne przyczyny braku uczestnictwa w turystyce

Podsumowanie
Bibliografia
Wykaz tabel i rysunków
Aneks

Książka

  • ISBN: 

    978-83-62891-38-2

  • Autor: 

    Małgorzata Kryczka

Inne tytuły z tej serii:
Klienci, którzy kupili ten produkt wybrali również...

aaa ssss