Wczytuję dane...
Autor, Redaktor: Klinik Anna ,
Waga produktu: 0.320 kg
Realizacja zamówienia: 48 godzin
EAN: 9788378502050
Wysyłka od: 8.00 PLN
Wydawca: Impuls


Problematyka osób niepełnosprawnych w oglądzie teoretyków i praktyków

Kraków 2012, wydanie 1, format 170 x 240, objętość 152 str., oprawa miękka

Obserwatorzy życia społecznego, w tym także osób niepełnosprawnych, skłaniają się do pobieżnej oceny ich świata i życia. Rzadko dostrzegają potrzeby i możliwości poprawy jakości ich życia. Jest jednak duży krąg specjalistów zajmujących się problematyką niepełnosprawności, którzy widzą więcej, patrzą szerzej i obiektywniej. Dostrzegają warunki i alternatywy, widzą, jak wiele można i trzeba jeszcze zrobić na rzecz faktycznej integracji i inkluzji osób niepełnosprawnych. Dlatego z satysfakcją przedstawiamy naszym czytelnikom kolejny – piętnasty – tom cyklu wydawniczego „Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych”. W tomie tym prezentujemy opinie naukowców i praktyków na temat różnych form edukacji, uspołecznienia i terapii osób z wielorakimi deficytami wiedzy i umiejętności wynikających z określonej formy niepełnosprawności. Całość opracowania została ujęta w trzy części...

Oddajemy czytelnikom wartościowy tom zawierający bogaty ładunek wiedzy teoretycznej i materiał doświadczonych w pracy z niepełnosprawnymi praktyków.


Spis treści

Część I
Aktywizacja osób niepełnosprawnych w wybranych formach nauczania i wychowania

Siv Fischbein
Special education from different perspectives: an example from Sweden      

Agata Gawron
Czynniki warunkujące efektywność nauczania języka angielskiego
wśród dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną      

Grażyna Durlow
Metoda rytmiki Emila Jaques-Dalcroze’a w edukacji dziecka
z niepełnosprawnością intelektualną – między pedagogiką a sztuką     

Teresa Żółkowska
Ekologia w pedagogice specjalnej     

Część II
Terapia niepełnosprawnych w ocenie naukowców i polityków

Aniela Korzon
Terapia rodziców dziecka niepełnosprawnego
dotkniętych syndromem burn-out     

Mateusz Warchał
Role taking w terapii i integracji społecznej dzieci niepełnosprawnych     


Magdalena Rusin
Rola i zadania fizjoterapeuty w edukacji zdrowotnej
osób z niepełnosprawnością       

Marzena Fryszkiewicz
Integracja – wyznacznik socjalizacji dziecka z autyzmem
w grupie przedszkolnej       

Andrzej Knapik, Jerzy Rottermund, Andrzej Myśliwiec
Integracja – w dążeniu do modelu    

Część III
Dyskusje teoretyków i praktyków wokół kompetencji pedagogów specjalnych

Zenon Gajdzica
Panel dyskusyjny pt. Kwalifikacje i kompetencje pedagogów specjalnych –
model akademicki a oczekiwania praktyków  

Zbigniew Marten
Główne problemy psychologicznego kształcenia pedagogów specjalnych –
przyczynek do dyskusji panelowej pedagogów  

Książka

  • ISBN: 

    978-83-7850-205-0

  • Autor: 

    Klinik Anna

Inne tytuły z tej serii:

aaa ssss